bikahveicelimmi Kızlar ben anlamadım işin doğrusunu, şimdi bir bebek doğuştan otizmli değilse sonradan olma ihtimali var mı yok mu? Ruzgarveadaninhikayesi sayfasında her şeyin 18. Aydan sonra değiştiğini söylüyor. Ama doğuştan olur da diyorlar. Nasıl olabiliyor bu…
salakmisincemilee bikahveicelimmi ben bu konuda çok araştırma yapıyorum doğuştan olduğuna inanıyorum zaten otizm belirtileri 2 yaştan sonra baya belirginleşiyor yani çocuk 2 yaşına kadar çok normal davranıp sonrasında kendini kaparıp tamamen geriye gidiyor benim yeğenim ağır otizm tanılı ve 2 yaşına kadar hiçbir şey yoktu çocukta
theyikik bikahveicelimmi uzman değilim ama kendimce yorum yapmak istiyorum, otizmin bir sebebinin de beyinde ağır toksinlerin birikmesi sonucu beyinin bazı işlevlerini yerine getirememesinden kaynaklandığı söyleniyor.Belki biliyorsunuzdur hastalanmayançocuk var instagramda Melike hanım diyetisyen ve özellikle otizmli çocuklara fonksiyonel beslenme yapıyor yani bu toksinleri vücuttan uzaklaştırmaya yönelik diyetler yaptırıyor ve çocukların otizm seviyeleri azalıyor. Yani bu toksinler azaltılabiliyorsa demek ki artadabilir. Yani doğuştan olabileceği gibi çocuğun yaşam şekline göre sonradan da olabilir diye düşünüyorum. Yanlışım varsa düzeltin lütfen tamamen kendi bildiklerim.
gg3848 bikahveicelimmi otizm doğuştan oluyor benim yiğenimde otizmli gen testinde de çıktı mesela bu geni babasından gelme gelişimi iyi giderken 2 yaşında ciddi bir gerileme ile teşhis kondu ama hiç bir bulgu yok mu dersen tabi vardı adına asla bakmıyordu belki nadir baktığı olmuştur göz teması azdı ablam beni emerken hiç göz teması kurmamıştı bebekliğinden beri demişti ama kelimleri vardı başlarda anne baba gel dede vs söylerken sonra hepsini söylemeyi bıraktı
gg3848 bikahveicelimmi bu arada ne bir diyetle ne bir mucizeyle çocuk iyileşmiyor ablamın denemediği yöntem gitmediği iyi uzman kalmadı otizm iyileşmiyor sadece eğer çok hafifse biraz daha iyi duruma geliyor
bikahveicelimmi salakmisincemilee çok ilginç… bu nasıl mümkün olabiliyor ki yani bıçak gibi kesildi mi bir anda bütün bildikleri? Doktorlar ne dedi peki
salakmisincemilee bikahveicelimmi işitme testi vs yapıldı bi sorun yoktu konuşması durdu takıntıları başladı gece uyanmaları vs giderek arttı direkt özel eğitime başlandı
berk58 bikahveicelimmi evet benim abimin oğluda öyle oldu abim ve yengem çalıştığı için annem ve ben bakıyorduk o zaman ben bekardım 2 yaşına kadar mükemmeldi ben onunla çok vakit geçirirdim benim tüm komutlarımı anlar ve yapardı taklit becerisi mükemmeldi kısa isimleri çok rahat söylüyordu mesela ablamın adı Ayşe hiç takılmadan çok net harf hatası bile olmadan Ayşe derdi ona 2 yaşından sonra yavaş yavaş geriye düştü testlerle otizm teşhisi kondu maalesef şuan az az tek kelime canı isterse çıkarıyor 7 yaşına girdi hala konuşması yok Allahım ona ve tüm yavrulara eski becerilerini kazandırsın İnşallah yaşıtları ile aynı seviyeye gelsinler 🤲🏻
bikahveicelimmi salakmisincemilee 2 yaşından önce isme tepki vermeme veya o bahsedilen stereotip gibi şeyler yok muydu? Kusura bakma böyle ayrıntılı ayrıntılı soruyorum ama gerçekten aklım almıyor. Mesela takipli olduğumuz bir prof çocuğumuzun otizm olma ihtimalinin olmadığını söylerken sen deli misin neye dayanarak öyle düşündün gibi konuştu. Derdi heralde dur bakalım 2 yaşını bekle diye. Yani sizde o bahsedilen belirtilerin hiçbirisi yoktu ve bir anda var olmaya mı başladı?
salakmisincemilee bikahveicelimmi 2 yaşına kadar yeğenim bizimle iletiişim kuruyordu annesi ve babasıyla konuşuyordu normal bi çocuk gibiydi yani biz hiç bi farklılık hissetmedik bi ara ağlama nöbetleri başladı sonra annesine karşı aaşıro duyarsızlaştı annesine anne olaraak ihtiyaç duymuyordu doktor seni bakıcısıı olarak görüyor artık yani herhangi x kişisiyle de kalır senin yokluğunu aramaz demişti bu arada yeğenimde her zaman göz teması vardı belki de bu yüzden geç anlaşıldı
bikahveicelimmi aysssssss hakikaten ya. Goz temasi varsa isme tepki veriyorsa sikinti yok diyolar sonra hop bi bakiyosun sonradan olabilir. Iyi 2 yasina gelince anlicaz diyosun sonra hop bi bakiyosun 3 yasindan sonra degisti. Nedir bu isin dogrusu kac yasina kadar acabalarla korkularla yasicaz… saliyorum normalde dusunmuyorum ama o ruzgarveada sayfasi beni etkiliyor instada denk gelince
bikahveicelimmi theyikik hicbir fikrim yok canim inan ki. Bilen bir arkadasimiz bizi aydinlatsa ne guzel olur🌸🌸
salakmisincemilee bikahveicelimmi size tavsiyem o tarz sayfalarla çok fazla ilgilenmeyin derim insanı gerçekten kötü etkiliyor visnesarisi diye bi hesap var onun ikizleriinden biri de otizmmiş güya şimdi yenmişler ve resmen bu olay üzerinden para kazanıyor insanları kandırıyolar
nino33 bikahveicelimmi engelle cnm herkesın bı fıkrı oluyor takıplı doktorunuz varsa ona bırakın farklı bısey hıssetse sıze söyler emın olun bende kendjmı çok yıprattım ama bizim takıplı doktorumuz göz teması olmaz normal çocuk lara göre sosyal gülümsemek olmaz ve zamanla bu artar demişti mesela oğlum herşeyden korkardı en ufak sesten aglardı insanlar da n hayvanlardan korkardı çok agalrdım yıpratırdkm kendimi doktorumuz hep kızardı bana zamanla gececek kokrmalatk azalacak evde süpürge makınask blender camasır makinası calıstıramazdım oğlum 16 ayına gırdı dün ve çok şükür korkuları azaldı şuan makına calıstırylrım üstüne çıkar deh deh yapar eglenır oyun oynar güler
bikahveicelimmi gg3848 evet anlayamadigim nokta buydu. Eger dogustan olan bir durum ise atiyorum 2 yasina kadar veya 1,5 veya 3 hicbir belirti vermeden o gun gelince bir anda belirti vermeye baslamasinin mantigini oturtamiyorum. Ama evet bulgular vardi dedin. Benim dusunceme gore de olmasi gereken o. Tabi hicbir tibbi bilgim yok tamamen kendi gorup okuyup yorumladigim
bikahveicelimmi salakmisincemilee evet haklisiniz. Takip etmiyorum zaten ama arada reels kaydirirken denk geliyor. Uzulerek sessize alacagim. Allah kimsenin basina vermesin ama suistimal edilmeye cok musait bir konu hele su donemde…
Ikizannesi45 salakmisincemilee evet ya o cocuk niyeyse bana otizim gibi gelmiyordu ve dediğiniz gibi takipçi kasma gibi geldi
laydaakocc salakmisincemilee ya o çocuğun otizmli olduğu gerçek gibi geliyor bana. Uzun uzun dalıyor, isme tepki yok , komut alma yok bilemiyorumm bence belli oluyor yani
gg3848 bikahveicelimmi canım ben kendim fizyoterapistim çalıştığım yerlerde de daha hiç belirti göstermeden 2 yaşında pat diye otizm tanısı alan görmedim şöyle tanı konmak için belli bir süre geçmesi gerekiyor her göz teması kurmakta zorlanan otizm olmuyor mesela çok tv izliyor uyaran eksikliği oluyor karışmaması için tanıların biraz beklemek izlemek gerekiyor insan çocuğuna konduramıyor bazen mesela ablama doktor 1 yaşına girdiğinde yakın izlem yapılması gerektiğini söylemiş ama ablam inanmamış bize bile 2 yaşında tanı alınca söyledi
salakmisincemilee bikahveicelimmi bu dönemde ne yazıkki bu durumu ticarete döktüler aileler çok yorgun ve bi umut ışığı arıyolar keşke ama malesef bu o kadar basit bi konu değil geçti diyenler de çocuklar genel uyaran eksikliğinden kaynaklı sanal otizm belirtileri gösteriyor eğitimle yaşıtlarını yakalamaları mümkün oluyor ama otizm öyle değil dipsiz bi kuyu rabbim kimseyi böyle sınamasın ona baktıkça içim eriyor bi de o kadar güzel bi çocuk ki keşke onun da normal bi hayatı olsaydı ablam o sıkıntıları çekmeseydi diyorum :(
bikahveicelimmi gg3848 evet kondurmak istemez insan oyle degildir ben yanlis anliyorumdur der haliyle evlat sonucta… Allah yardimciniz olsun 🙏🏼 Yani 10 dk da muayene yapan doktorun bile gozlemleyebilecegi kadar bariz demek ki aslinda…
Elmsnghn bikahveicelimmi bu konuda tıp dünyası bile ikiye ayriliyorken burda bizim konuşmamız bence sence de kalıyor malesef. Bazı doktorlara göre doğuştan hatta genetik bir faktör iken bazı doktorlara göre bebegin bağırsak geçirgenliği fazlaysa kanda bulunan toksik maddeler vücutta kan yoluyla dolaştığı için zamanla beyine hasar bırakıyor. Beyinde yağ dokusu oldugu için bu yağ dokusunu zedeliyor ve oraya ağır metaller geri dönüşü olmayan hasarlar bıraktığını söylüyor. O yüzden annenin hamileyken dahi beslenmesine dikkat etmesi gerektiğini çocuğun doğduktan sonra ek gıda döneminde düzenli güzel beslenip bağırsak geçirgenliğini azaltıp süzgec ağır metallerin kana gecmemesinin sağlanması gerekiyormus.
bikahveicelimmi Elmsnghn evet bahsettigin seyi de okumustum. Asilarin da otizm yapmasi ile alakali dedigin konudan bahsediyorlar. Tam anlayamiyorum onu da cok tibbi kaliyor ama iste ufak tefek insan kendince yorumlamaya calisiyor. Biz ebeveynler olarak evlatlarimiz icin en dogrusunu yapmaya calisiyoruz ama… insallah yapabiliyoruzdur🙏🏼
gg3848 cansusrgl otizm varsa pek bir şey yok açıkçası ama bazı çocuklarda çok hafif düzeyde oluyor aile erkenden çok fazla ilgilenir ekran göstermezse vs yaşıtlarına yetişiyor