Cicekimftm anlamadıkları şey şu: eskiden damla mı varmış diyolar evet yokmuş ama insanlar genelde kırsalda köylerde yaşıyomuş. Güneşin altında tarlada çalışıyomuş. Güneşten d vitamini alabilmemiz için öğlen tam dik ışınların geldiği saatte el yüz kollar bacaklar açık şekilde güneşin altında 20 dk bekleyip sonra yıkanmamamız lazım. Yıkanınca derideki d vitamini emilmiyor. E bunu her gün kim yapabilir? Kışın evlerde güneş görmeden yaşıyoruz. Çocuklarımız artık genelde hep kapalı mekanda.
Yiyeceklerden d vitamini emilimi çok düşüktür. Türkiye güneşli gün açısından zengin bir ülke olsa bile bizim insanımızda d vitamini eksikliği çoktur demişti doktor bana. Bu durumda yeterli ölçüde olanı tabiki takviye alacağız sağlığımız için.
Her şeye komplo teorisi olarak bakmak çok zor olmalı....