ars9824 merhaba oncelikle cok gecmis olsun, bizim durum 2024 eylul ayinda basladi. Ozetle papuler urtiker olarak alerji dr’u teshis koydu tahtakurusu isirigi olarak cildiye dr’u. Zaten papuler urtikerde bocek isirigina bagli vucudun asiri tepkisi olarak geciyor. Bu teshiste histamin seviyesi yuksek gidalar kasintilari artiriyor. Kasintilar arttikca yani uyarildikca vucut isirilmayan yerlerde de uyari vererek yeni dokuntuler cikartiyor. Cilt doktorumuz gunluk tuttururarak hangi besinlerde kasindigini takip ettirdi ve onlari kisitladik. Eszamanli alerji surubu da ictik. Es zamanli bepanthol kasinti giderici kremi de kullandim ben. Zamanla Histamin seviyesi yuksek gidalari actik. (Domates,cilek,kakaolu urunler, bizde patates de yapiyordu gibi gibi)Actigimizda kasindigi da oldu kasinmadigi da. Fazla yerse kasinti verdigi de oldu az yediginde de. Anladigimiz vucuttaki histamin yukuyle alakali tepkisi oluyordu. Velhasil, 6 ay totalde yogun donem surdu fakat ilk 3 ayi alevliydi son 3 ayi kontrolluydu. Daha sonraki aylar cok iyi seviyede geriledi. Tekrar bi bocek isirigiyla alevlendi yine ayni alerji surubu kisitlamalar ile gerilettik. Suan 2026 nisan ayı diyelim, hala histamin seviyesi yuksek yiyip icince eski yerleri tek tuk belirip kasiniyor ama dizginlemeyi ogrendik. Teshisiniz kesin ise bu vucudun cocuk gelistikce bagisiklik kazanacagi bir durum anladigimiz kadariyla. Uyuz supheniz varsa yine de kesinlikle ayirt edici tani alin kamera ile bakiyor cilt dr’lari ve hem alerji hem cilt dr’u danismakta fayda oldugunu dusunuyorum. Cok gecmis olsun🤲🏻