gencmom_ doktorunuz eksik bilgi vermiş. Siğil ile kendini belli eden tipler tehlikeli değildir. Siğil yapmayan tipler sinsi ilerlediği için ileri de kanser yapabilir her zaman hpv kanser yapmaz. O sebeptendir ki çoğu kadın hpv pozitifdir ama kendini siğille göstermediği için fark edemez ve 2 yıl içinde mutlak surette vücuttan atar. Cın 1 cın 2 cın 3 diye kademeleri vardır. Cın 1 takip ister cın 3 operasyon gerektirir. Siz de hem siğil yapan 6 ve 11 tipi hemde siğil yapmayan tedavi edilmezse kansere sebep olacak 16 tipi mevcutmuş. Aşı için de iki türlü bakış açısı var, eğer tek eşlilik durumu devam ettirmeyecekler ise başka bir virüs kapmamak için öneren dr lar var. Ama tam tersi vücutta virüs varken bu da bağışıklık ile atılan bir virüs olduğu için zaten sana faydası olmaz diyen de var. O kişinin tercihine kalmış.