Benim bebeğimde 2500 kilo doğdu. 3 ay 10 günlükken kilosu 4700 dü. Ben doktorumuza bebeğimin biberon emzik tutmadığını sadece memeyi ağzına aldığını söyledim ama kilosu yetersizse mamaya başlayalım dedim bana kilosunun sınırda olduğunu ama çok kötü bir yerde olmadığını eğer mamaya başlarsam mama öğününün artacağını bebeğimin bir şeye alıştığında hemen bırakabilecek bir bebek olduğunu biberonun kolaylığına alışırsa büyük ihtimalle meme reddi yaşayacağımı anlattı. Sınırın altına indiğimiz zaman mamaya başlarız diye karar aldık ve kontrolümüz aşımızla beraber bitti. Kilodan çok anne sütünün önemini anladım. Verebildiğimiz kadar anne sütünü verelim sınırın altına indiğinizde mamaya başlayın emzirme dediğimiz süreç anne ne kadar sabırlı ve inatçı olursa o kadar uzun sürüyor. Yani bebeğiniz göğsünüzü tutmuş emzirebildiğiniz kadar emzirin. Saat koymayın benim bebeğim emmek istemiyor ağlıyor kriz geçiriyor (kendisi kolik) 15 dakika sonra tekrar teklif ediyorum 2 dakika emse bana kar diyorum. Tabii kusmasa yine iyi. Sürekli birde kusuyor. Yani çok hard seviye bir bebeğim var buna rağmen sürekli emzirmeye çalışıyorum.