havvaturkmen Merhabalar. Bir anne için haklı olarak vicdan yapılacak durum. Evet çocuğun odasının belli bir zaman sonrasında ayrılması öneriliyor ama bunun normal çocuklar ve kesintisiz uyumaya hazır çocuklar için olduğunu düşünüyorum.
Sizinle aynı durumdayım, 3 buçuk yaşında kızım. 2 yaşına kadar hep yanımda uyuttum. Bir buçuk senedir ancak yatağını ayırabildik. Hala odasını ayıracak kadar düzenli bir uykuya sahip değil, eğer geceleri uyanmasaydı ayırabilirdim. Oğlunuzun gece uykusunu düzene koymadan kapısını kapatmamanızı öneririm. Uyandıkları zaman yalnız hissedeceklerine kendi çocukluğumdan şahidim. Çocukken gece tuvalete kalktığımda kapı önünde durup lavaboya gidemediğim için anne diye seslenirdim. Annem kendi odasından gelip götürürdü. Ama hala hatırlıyorum o bir dakikalık zaman diliminde çaresizce korkuyla ağladığımı. Bunu da çocuğuma yaşatmak istemiyorum.