Nurztekin oğlum 7 buçuk aylık. Biz de 5 buçukken başladık. Önce sebzelerle başlamak gerektiğini söylüyor doktorlar. Meyve tatlı olduğu için zaten tadını sevme ihtimali daha yüksek. O yüzden havuç, kabak, patates başlanabilecek sebzelerdenmiş. 3 gün kuralını uyguladım. Önce kabak, sonra havuç, en son patates verdim püre halinde. Pürelerin içine kabız olmasın diye biraz zeytinyağı damlattım. Bunları denedikten sonra bazen iki sebzeyi karıştırıp verdim. Bu arada hergün birkaç kaşık da olsa yoğurt verilip alıştırılmalı. Bu sebzelerden sonra meyve pürelerine geçtim. 6 buçuğa kadar böyle devam ettim. Sonra muhallebilere başladım. Denediğim meyve veya uygun sebzelerden muhallebi yaptım. Arada çorba yapıp verdim. Tarhana, mercimek, sebze çorbası falan. Salça, baharat, tuz kesinlikle yasaklı ürünler. Öyle yediğinden yedir diyenlere kulak asmayın. Mideleri henüz bunları kaldıramaz. Kabız olmasını engellemek için birkaç kaşık kayısı suyu verip ya da kayısıyı ezip verebilirsiniz. Ama şu gün kurusu dediklerinden. Yumurta sarısı verdim yarısını. Biraz pekmez biraz zeytinyağıyla karıştırıp. Kötü olur sandım ama tadı gayet güzel oluyor. Muhallebilerine de arada pekmez koydum. Pekmezi, pişirip ılıdıktan sonra ekliyorum. Pekmezle pişmesi doğru değil bir şeyin. Lor peynir, bebe bisküvisi, ekmek bunları da yapacağım inşallah. Çorbalara biraz ekmek içi ufalamak iyi oluyor çünkü sizin de aklınızda bulunsun. Şöyle ek gıdaya geçtikten bir ay sonra falan. Bu çocuk aç diye bir kitap aldım duymuşsunuzdur. İçindeki tarifler doktor onaylı. Her bebek tabi ki farklı şeyleri sever. Ama çocuğa neyin iyi neyin kötü geldiğini takip etmek lazım. Ben başlarken çok gerilmiştim nasıl olacak diye ama biraz biraz alışıyor çocuk. Her şeyden tattırmak lazım. Her şey derken ne kadar çok sebze, meyve, çorba falan denerse o kadar iyi.