Sevgili anneler bu akşamdan beri beni bir endişe aldı araştırdıkça mı arttı bilmiyorum başıma ağrılar girdi.
Kızım 8 aylık
- Çok hareketli
- uyku sorunumuz doğduğumuzdan beri var. Uykuya hiç bir zaman kolay dalmadı. Hatta bazı zamanlar dalar 10 sn sonra kalkmak ister uykuya direnir. Bunu 3 4 defa yaşarız uyutmaya çalışırken.
- ismine bakar diye düşünüyordum ama seslenişimize bakıyor olabilirmiş. Yarın yabancı birine seslendiricem ismini.
- Gel gel bay bay yada alkış yok.
- Bazen gözleri dalar (aklıma takılıyordu ne zamandır)
- son bir iki haftadır ara ara gözlerini sanki kafasına birşey düşüyormuş gibi kırpıştırıyor.
- Uykusundan ağlayarak bazen irkilerek uyanıyor
- Ve geceleri çok sık uyanıyor.
- gün içinde özellikle uyutmaya çalıştığımız zamanlarda aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa diye uzun uzun bağırıyor.
- Bebekler genellikle ses çıkaran, renkli ve farklı dokudaki objelerle ilgilenirler. Otizmde ise beklenmedik objelere aşırı ilgi duyabilirler. ( müzikli ve renkli oyuncaklarıyla çok ilgilenmiyor, beşiğindeki sabitleme tahtasıyla, dış kapımızda ki vida, kedimizin maması, sehpanın ayakları, elektrikli süpürgenin kablosu en çok vakit geçirdiği şeyler.
- Bebekler genellikle kucağa alınmaktan, fiziksel temas kurmaktan hoşnut olurlar. Otizmde bebekler kucağa alınmak, fiziksel temas kurmaktan rahatsız olabilirler.
Kucağımıza aldığımızda genelde kendini atmak istiyor. Kucakta çok sıkılıyor. Hep yerde olmak istiyor.
- Çok sessiz-tepkisiz veya aşırı huzursuz bebekler olabilirler. (Sessiz tepkisiz değil ama çok huzursuz bir bebektir)
Gelişimi
- ba diyor sadece
-göz kontağı var
- saklambaç oynuyoruz
- bol bol güleriz o da bize karşılık verir
- şarkı söylenince bedenini sallar eşlik eder
- emmek isteyince bacaklarımı çekiştirir
Doktorumuz hem çok erken hemde hızlı bir muayeneyle sağlıklı annesi dedi ama çok üzerine düşmedi gibi. Yada ben evham yapıyor olabilir miyim. Eşimin tarafında bu tarz hastalıklar var hep görümcelerimin çocukları hep hasta. Biraz o yüzden de eşime söylemezdim ama hep gelirdi aklıma. O yüzden de endişelenmiş olabilirim. Tecrübeli bilen birileri belki bilgilendirir