Tavuklupilav benim kedim de 4 yaşında. 4 senedir benimle. Kediler inanılmaz hassas canlılar. Mutlaka ki yabancılık çekiyordur. En ufacık bir streste bir anda tüy dökerler. Ayrıca bu cinslerin tüyleri çok fazla ve uzun. Tekirlere göre yani. O sebeple de dökülüyor. Vitamin almakla iyi yapmışsınız. Kaliteli mama kullanmaya çalışın. Kas eklem rahatsızlıkları çok fazla olabiliyor bu sebeple -kas eklem sagliği için- yazan damlalardan mamasına damlatmalisiniz. Biz kullanıyoruz. Buna rağmen 2-3 ayda bir eklem ağrısı ile veterinerimize koşuyoruz maalesef. Bu cinslerde böbrek problemleri olabiliyor o yüzden mama seçimi önemli.
Ödül mamasına bayılıyorlar. Yaş mama kesinlikle yedirmeyin. Bizde dolaşım bozukluğu yaptı. Eşim kıyamadığı için bir dönem çok fazla yedirmisti. Şimdi tamamen kestik yaş mamayı.
İnanılmaz derecede rahatına düşkün kediler. Kapıların kapalı olmasından nefret ederler. Evde bütün kapılar açık olacak yoksa saatlerce önünde bekleyip stres oluyorlar.
Çok uykucular. Genelde gündüz uyuyup gece uyanık kalıyorlar.sebebi de gece avlanma içgüdüsü. Ve sahiplerini gece uykuda savunmasız olarak düşündükleri için korumak istiyorlar.
Taze su içmeye bayılırlar. Suyunu sık sık tazeleyin.
Ayrıca pisi pisiyi bilmeyebilir. Benim kedim de bilmiyor çünkü hiç pisi pisi diye cagirmadim. Adı ile seslenirken keyfi isterse döner bakar, istemezse hiç saklamaz 😂
Zeki bir cins britishler. Şu ucunda tüy olan sopalar var ya ondan alırsanız çok sevecektir. Ama yine canı istemezse oynamaz.
Tebrikler, siz de bir kedinin kölesi oldunuz 😂😂😂 çünkü bizi öyle görüyorlar. Ben de aktif 4 senedir köleyim 😂🤭