minikkurabiyee bir ülkeyi aslında halk yönetir, haklın seçimleri yönetir. Önce bunu kavramamız gerekiyor aslında hepimizin.
Mesela ben bu sene çocuğumu okula yazdırdım ve neyi fark ettim biliyor musunuz? Eğitime yapılan darbeyi fark ettim. Eğitimsiz bir toplum için verilen çabayı gördüm. Resmen insanlar çocuklarını okutmasın diye elinden geleni yapıyor birileri.
Toplum eğitimsiz, toplum uyuyor, toplumun bir kesimi salt kötülüğü benimsiyor. Yapılması gereken bu “suçluların” cezası neyse verilmesidir. Bana göre eğitimsizlikte çok büyük bir suçtur mesela. Peşinde kötülüğü getirir, cehaletin korkunç cesaretini getirir, bana bir şey olmaz düşüncesiyle her şeyi yapabilme özgüvenini getirir.
Bakın sizinde, benimde ve eminim buradaki çoğu kişininde tek bir suç kaydı yoktur. Fakat haberlere bir bakıyorum, 20-30 hatta 50-70 suç kaydı olan kişiler babasının tarlasında gezer gibi geziyor sokaklarda. Sebebi liyakatsizlik, sebebi adaletsizlik ve eğitimsizlik.
Bir ülkenin adaleti sosyal medya tepkileri ile sağlanıyor. Bir ülkenin eğitim sorunu sosyal medya tepkileriyle çözülmeye çalışılıyor. Bir ülkenin sağlık bakanlığına bile sosyal medya üzerinden halk tepki gösteriyor. Bu bakanlıklar bunları görmüyor mu? İlla sosyal medyadan tepki ile mi hareket edecek bu sistemler?
Halk olarak uyanmalıyız. Sadece bunu söyleyebiliyorum. Çünkü bu topluma kadına nefreti de, hayvana nefreti de, doğaya nefreti de aynı kişiler empoze etti.