Otizm genetik. Konuşma geriliği vardır ki daha küçük. Çekingen olabilir, tembel olabilir, dil terapistlerine götürebilirsiniz çocuk bu ne kadar bir şey öğretmeye çalışırsan çalış kendi istediğimzaman yapıyor genelde gerçekten erkek çocukları geç konuşur diye bir şey var sanırım emin olmamakla birlikte çevremde çoğu erkek çocukları 3-4 yaşlarında tam anlamıyla konuşuyor. Benimde oğlum var. Mesela bana bıdı bıdı konuşuyor 18 aylık kendince kelimeleri var bir ortama girdiğinde susar alıştıktan sonra çenesi açılır vs. Sakin olun ve otizm tanısı koymayın sakın çocuğunuza 🩵