Merhaba anneler 9 buçuk aylık bir bebeğim var. Bende bir çoğunuz gibi desteksiz büyütüyorum oğlumu. Bu süre zarfında kendim yıllardır çocuk gelişimi okumama rağmen oğluma tv izletmeye başlamıştım. Vicdanımı ise desteksiz olmak ile rahatlatıyordum. sadece yemek yiyeceğim zamanlarda açıyordum ilk zamanlarda ve sünnet olduğu zaman oldukça zorlandığım için açmaya başlamıştım. Ama fark ettim ki tv süresi giderek çoğalmaya başladı. Yaklaşık 4-5 gün önce oğluma seslendiğimde eskisi gibi tepki verip bakmadığını fark ettim. Kendimi bilinçli bir anne olarak görüyordum ama malesef ki değilmişim bir şey olmayacağını düşünüyordum. Bu arada ben çok izletmiyorum diyen anneler olacaktır bende tüm gün tv başına oturtmuyordum beraber oyunlar oynuyor parka götürüyordum. Oğlumdan tepki alamadığım gün uyaran eksikliğinden şüphelendim direk. Eşime de söyledim tv açmayalım artık bu kadar çok etkileyeceğini bilmiyordum dedim zaten oda tv olayını çok önemsemiyordu ama kendisi de fark edince tamam dedi. İlk açmadığım gün inanılmaz zorlanacağımı düşündüm ve ne yapacağım falan diye oturup düşünüyordum. Ama tam tersi oldu ve oğlumun normal huyu zannettiğim huysuzluğu kesinlikle tv den kaynaklıymış. Tv açmadığımda kendi kendine oyun oynayabildiğini gördüm ve en önemlisi o gün tüm evi temizledim ama asla yorgun değildim çünkü vicdanım rahattı. Çok olmadı ama bir kaç gündür açmadığımda bile bu farkı gözlemleyebildim. Tam tersi desteksizim yaa diyerek sığındığım tv beni daha çok zorluyormuş bunu gördüm. Burada izleten ve izlettiğini söyleyemeyen çok anne var biliyorum çünkü direk linçleyecek bir tayfa var. Hayır kötü anne değilsin, değiliz. Sadece yorulduğumuz için en ufak şeye zararı olduğunu bilmeden dinlenmek için sığınıyoruz. Beraber bu süreci aşabileceğim, izleten ama vicdanı da rahatsız olan arkadaşlarım olduğunu biliyorum. Bu postu sizler için açıyorum. Beraber bırakalım şu tv illetini. Siz de değişimi fark edeceksiniz. Şimdi küçük diye belki anlamıyoruz ama geç konuşmaya başlayacağı zaman hep geriden geldiği zaman kafamızı duvara vurmamızın bir önemi yok…