utkummm Eğitimden önce ayakta sallama, ana kucağında sallama (hem elektrikli hem manuel), kucakta sallama, pilates topunda zıplama ve hamak gibi bir sürü farklı yöntemle uyutuyordum. Birkaç gün birinde uyuyorsa bir daha onda uyumuyordu. Ayağımda bir saat salladığımı bilirim. Ayağımdan bıraktıktan 10 dakika sonra uyuyordu. Doğduğundan beri uyuyan bir bebek değildi maalesef. 1 aylıkken ben uyuyabileyim diye babaannem sabaha kadar sallamıştı. Sallamasa yarım saat sonra uyanıyordu. O da en fazla. Yalvarıyordum nolur bir saat uyuyabileyim diye. Eğitime değinecek olursam ağlatmayan uyku eğitimi diyebilirim. Tabii ağlıyor bebek bu süreçte ama benim aldığım uzman elinden geldiğince ağlatmamayı hedefliyordu. Mesela odaya geçtiniz biraz mızmızlandı. Popoya şşşş diye diye vurdunuz ve şiddetlendi mızmızlığı. Ağlamaya başladı kucağa aldınız sakinleştirip geri bıraktınız hala devam ediyorsa odayı terk ediyoruz. Biraz daha oyalayıp öyle odaya gidiyoruz. Rutinlerimiz oluyor (ben her zaman uymadım rutinlere) ve elimizden geldiğince onlara uymaya çalışıyoruz ki bebeğimiz uyku saatinin geldiğini anlasın. Buradaki en önemli nokta bebeğin uyku sinyalini kaçırmamak. O sinyalden sonra geç uyutmaya çalışırsak uyumuyorlar. Huzursuzlanıyorlar.