Merhaba özel eğitim anaokulunda çalışan özel eğitim öğretmeni olarak söylüyorum, 5 tane otizmli, ya da 5 tane ağır ya da okulum genelinde ağır öğrenciler var ise eğitimden çıkıp artık olay bakıcılığa dönüyor. Tabiki eğitim veriliyor ve hiçbir özel eğitimci öğretmen arkadaşım asla çürük değil. Herkes işini hakkıyla ve vicdanı ile yapmaya çalışıyor. Bizim ilk işimiz çocuğun güvenliği. Maalesefki devlet de sizin özel terapilerdeki gibi birebir eğitim vermek mümkün değil. Burada öğretmen değil, devlet ve onun şartları sorgulanmalı. Burada eğitim değil, olanaklar sorgulanmalı. Alan ile alakalı saçma sapan bulgularda bulanan arkadaşlara ithafen söylüyorum; siz 1 çocukla baş edemezken biz orada 5 çocukla baş etmeye ve sınıfın düzenin idare etmeye çalışıyoruz. Açıkçası hiçbir fikri olmayanda fikir beyan etmesin. Biz öğretmenlerin elinde sihirli değnek yok. Herşey aile de ve onun çevresinde bitiyor, isterseniz mükemmel eğitim verin aile işin içinde olmazsa mümkün değil. Sizin böyle bir başlık açmanızda oldukça enteresan. Belli ki henüz neyin içinde olduğunuzu bilmiyorsunuz. Güven önemli. Öğretmene , idareye.. biz kural tanımayan, sınır bilmeyen ve birçok davranış problemi olan çocukları pamuk ipliğine sarıp canım cicim konuşmayı beklemeyin. Özel adı üstünde özel gereksinimli bireyin kararlı ses tonları olmak zorunda. Merhametin olduğu yerde eğitim olmaz bunu unutmayın. Bakın vicdan ile karıştırmayım sakın. Merhamet ve vicdan apayrı şeylerdir. Ay yazık vah tüh diyen bir eğitimci tam olarak sizin istediğiniz gibi davranır. Bu da eğitim olmaz. Çocuğunuzun neye ihtiyacı olduğunu nasıl iletişim kurması gerektiğini öğretmen sizden daha iyi biliyordur, güvenin. 4 yıl bunun eğitimi almış birine bu şekilde arkadaşların ithamlarda bulunması yanlış.