Kbrakurt anladım, teşekkür ederim cevabınız için. Ben de her seslendiğimde bakmıyor ama göz teması var, hatta ben bakmasam kızım ses çıkartıyor bakmam için. 6 ay 10 günlük. Bazı hareketlerinden kaynaklı ben de bazen götürsem mi diye düşünüyorum o yüzden sormak istedim. Gelişim olarak kilo/boy vs bunlarda etken oluyor mu mesela?
Deletedmom406 geçmişinde bir havale söz konusu ama biraz ihmalde var sanırım. Benim kuzenim de özel eğitim alıyor. Sadece okulda değil, dışarda bir eğitim merkezinde de ekstra devam eden bir eğitimi var. Konuşma konusunda kendisini ifade edebiliyor ama akıcı konuşamıyor. 10 yaşında olmasına rağmen hala tam olarak kendini savunamıyor. Bastırılmış yani. Psikoloğa da gitti, ilaçta kullandı. Bazen konuşamama durumu onu çok hırçınlaştırabiliyor ve maalesed okulda diğer çocuklar önce konuşmayı öğren tarzında ona sürekli sataşıyor. Erken fark edilmesi çok önemli bir konu...