shrhyt bilgiye ulaşım hızlı ve basit olduğu için, çok fazla kaynak var, ulaşmak saniyeler sürüyor. Eskide bilgi edinmek için insanlar kütüphaneye gider gününü harcardı. Az bilgi çok uyku derler ya. Bir şeyin farkında değilsen zaten sorun yok demektir. Otizme gelirsek bizim çocukluğumuzda teşhis edilmiyordu, ne olduğunu bilmiyordu, ama toplumda bizimle yaşıt otizmli insanlar var, Asperger sendromu belirtilerini taşıyan insanlar var, sadece teşhis edilmemiş. Ben de 34 yaşındayım, ebeveynlerimiz bizi mükemmel çocuk olmamızı istedi, şimdi de bu mükemmeliyetçiliğimizin yüzünden mükemmel anne olmaya çalışıyoruz. Çocuğun istediği peki mükemmel anne mi? Kesinlikle hayır, bir çocuk ilgi, huzur, anlayış, sevgi, mutluluk bekler. Biz ona bir sorunlu birisine baktığımız için hissediyor o yüzden onlarda afallıyor, gelişim olsun, konuşma olsun, hareket özgürlüğü olsun her konuda hissediyorlar, konuşmuyor, oraya bakıyor falan diye doktor doktor gezdiriyoruz, psikiyatri, nöroloji bilmem orda doktorun konuştuklarını duyuyor, çocuklar çok zekiler her şeyin farkında oluyor aslında, biz onların bir şey anlamadığını düşünüyoruz, sonra kendilerini kusurlu sanıyorlar, travmanın kralını yapıyoruz farkında olmadan. Psikiyatri doktor arkadaşımın dediği de kuşkulanmayı bırak, hayatını yaşa çocuğu da rahat bırak.