nehiralya benim oğlum da 14 aylık ve memeci. geceleri bir kez vermeye çalılıyorum şu an ancak gündü daha çok emmek istiyor sanki ve ne zaman sitese veriyorum. ayrıca memeye güvenerek de ek goda almıyor çoğunlukla. direkt kesmek değil de azaltarak ilerlemek bana daha mantıklı geldi. örneğin yatmadan bir kere uyku arasında bir kere ce sabah bir kere emzirmeye çalılıyorum. gündüz ise şu an 3 saatte bir emzirmeye çalışıyorum. bizimki ortalama 1.5 2 saatte bir meme istiyor. meme isteyeceği saatlerde mutlaka ya meyve sebze ya yemek saati yapıyorum. en azından ara emzirmeleri unutturmak için. daha 1 ay oldu bunlara başlayalı. faydası şu oldu: gece 2 saatte bşr uyanıp meme vermeden uyumazdı. şimdi uyanırsa su teklif ediyorum her seferinde. ve kendime şart koşuyorum. yatarken emzirdiysem en erken 6 saat sonra emziricem şeklinde. aralarda uyanırsa au verçyorum üç kez bile olsa her seferinde su veyorum. hiç uyumazsa sallayarak uyutmaya çalışıyorum.
ilk iki üç gün çok ağlado bu arada o duruma dayanmak zor, onu da atlatmak için balkonda hava aldırdım, tekrar su verdim. kucağımda gezdirdim ki bazen kucağımda uyuyakaldı.
böyle geçen 1 ay sonrasında faydası eğer siş çıkarma dönemidir hastalık vs yoksa 3 4 saatte çıktı gece uyumaları.
ayrıca mutlaka söyleyim gündüz ek godaları ne kadar iyi alırsa gündüz uykuları da o kadar iyi olur ve gece uykuları da o kadar iyi oluyor.
bebeğim 14 aylıkken azaltarak ilerlemek belki erken gibi düşünülebilir, ama uzun bir süreç oldığunu anladım. yani 2 yaşında başlarsam 3 yaşına kadar sürmesini istemem. umarım uzun bir süreçten geçmeyiz bu konuda