Meri-Mel
Çocuğuna bakıcı bakan anneler çocuklarınızın başına gelen ev kazalarında nasıl tepkiler veriyorsunuz? Doğru olan nasıl bir tepki vermek.
Bugün, uyum süreci hariç, bakıcıyla oğlumun ilk günüydü. Hatta kayınvalidemi şehir dışından getirdim içim tam anlamıyla rahat edene kadar başlarında dursun diye. Kamerada yolda, takılacak. Oğlum bugün yataktan düşmüş. Telefonda benimle konuşup olayı anlatmaya çalışan bakıcı, arkada ağlayan oğlumun ve onu sakinleştirmeye çalışan kayınvalidemin sesi. Nasıl bir tepki vereceğimi bilemedim. Eve gelene kadarda kendimi sen yanındaykende olabilirdi Simge diyerek telkin etmeye ve çok sert bir tepki vermemeye odakladım ama oğlum hiç yatağından hatta bizim yatağımızdan dahi düşmedi. Eve geldiğimde eli ayağına birbirine dolanmış, endişeyle bana açıklamalar yapmaya çalışan kayınvalidem, özürler dileyen bakıcı, oğlumun yanına ikisinide yaklaştırmayan köpeğimizle karşılaşmış olmam şaşırttı. Kamerayı henüz taktıramadık, bu hafta kesinlikle takılıyor. O yüzden gözümle olayı göremedim. Kayınvalidemi sakinleştirdim ve onun bir suçu olmadığına ikna ettim. Çünkü tam anlamıyla içim rahat edene kadar ona emanetti, kendisini fazlasıyla suçladı. Bakıcıylada sizi suçluyorum gibi düşünmeyin ama daha önce hiç böyle bir şey yaşamadık lütfen daha dikkatli olun, gerekirse uyurkende olsa başında bekleyin dedim. Çok sert bir tepki vermedim. Özür diledi tabii. Bilemiyorum, ilk günden nasıl böyle olabildi. Zaten zar zor bıraktım çocuğu birde bu yaşanınca şeytan dürtüyor, bas istifayı Simge diyorum. Böyle olaylar karşısında nasıl bir tepki vermek, nasıl bir konuşma yapmak doğru? Tecrübesi olanlar bir fikir verirse çok sevineceğim.