Esm27 Benim bebeğimde bu gün ıkındı bir sürü ama kabız olmuş yavrum. Henüz 2 aylık. Zorla taş gibi yaptı biraz ama hala yumuşamadı. Sadece anne sütü alıyor. İlk kez böyle bir şey oldu. Ne yapabilirim? Önerisi olan var mı?
_mom Esm27 bir çay kaşığı zeytinyağı ver çok ıkindi huysuz oldu zaman 1 buçuk aydır aynı sorunu yaşıyoruz kırkı bitti biteli aynı
kuzeydmrc Esm27 dr osman gönülal 10 güne kadar yapmamaları normal diyor. Zeytinyağını en azından poposuna sürün daha cok kucuk yavrum içirmeyin ona. Anne sütü alan cocuk kabız olamaz siz öyle sanıyorsunuz diyor doktor. Youtube videosu var izleyin isterseniz
_mom Esm27 yok doktora da sordum hakiki zeytinyağı olabilir arada verin sorun olmaz dedi iki doktora da ayrı sordum hem rahatlatio valla dünde aşırı huzursizdi verdim mesela düzeldi bugün keyfi yerindeydi. Yapamio zorlanio sıkıyor kendini minik bişey çıkıyor sonra ağlıyor çok hemde o yüzden mecbur veriom
3kedili2bebekli kuzeydmrc anne taş gibi yapmış dedi yani bebiş kabız olmuş dediğiniz gibi seyrek kaka başka bir şey Osman hocanın dediği seyrek kaka ama sert yapıyorsa kabiz olmuş oluyor
Esm27 kuzeydmrc ilk bebeğimde de kaka yapmama olmuştu. 2 gündür öyle sanıyordum ama bu sabah taş gibi azıcık yapınca anladım kabız olduğunu.
Aysenur122 1 çay kaşığı zeytinyağı ver canım benim de 2 aylık bebeğim öyle yaptı sabah akşam ver yumuşuyor kakası
3kedili2bebekli Esm27 zeytinyağı verin doktorunuza ulaşın ve anne sütü alıyorsa sizde kabizsaniz bebiş kabız olur kayısı kompostosu için armut yiyin kabız olmamalisiniz
arasssmommm Esm27 öyleyse hiç korkma sorun değil zeytinyağı için de doktorum verme demişti 1 aylık benimde çok ısrar edince ben fitil verdi yarım attım düzene girdi kakası
3kedili2bebekli Esm27 malesef onu geçirmeniz lazım zeytinyağı anı kurtarır siz kabızlığı önlemek için aç karna kayısı kompostosu için sabahları, armut da iyi gelir, yeşil yapraklı sebzeler tuketin
suheyla92 Esm27 anne sutuyle mi besleniyor? Eger mamaysa ya az su katiyorsunuz ya da o mama sizin bebeginize yaramamis degismeniz lazim el kadar bebegin kabiz olmasi hic normal değil
_mom 3kedili2bebekli bu dedikleriini anne tüketince bebekte kabızlık geçiyor mu cidden doktora sordum da yapacak bişey yok normal bu aylarda dedi ama benim oğlum da aynı
3kedili2bebekli _mom evet geciyor tabi, ama seyrek kaka yapıyorsa normaldir sert kabizsa geçiyor tabi doktora sorup prebiyotikte başlayabilirsiniz ben aylarca zeytinyağı vermek durumunda kaldım çünkü ısrarlı kabızlık vardı kızımda
adel28_ Merhaba bebeğiniz küçük ama kabızlık için bebeğinizin dayanabileceği sıcaklıkta (çok sıcak olmayacak kontrollü)bir kovaya su koyun bebeğinizi beline kadar sokup bekletin biraz bekleyeceksiniz kasları sıcak suda rahatladığı için kakasını yapacaktır benim yeğenim hep kabızdı doktor bu yöntemi söyleyince denemiştik kakasını yaptığı için rahatlamıştı umarım sizin bebiştede işe yarar
_mom 3kedili2bebekli kabız değil aslında şöyle anlatayim sert bı kakası yok ama ıkıniyor zorlanio bı buçuk iki aydır böyle diyebilirim kırkı bitti böyle oldu bazen üç dört günde bir yapar bazen iki gün bile yapmasa belli ağrı çeker ikinir bakarım bezinde minik kaka var ama minik yapamaz yapınca hafif pütürlü yani nasıl anlatayım puding yaptımizda puding kıvamı neyse o şekilde bende ara ara zeytinyağı veriom üç gün önce kendi kendine yaptı dün ıkıniyordu huysuz ağlıyordu mecbur çay kaşığı verdim dün gece yaptı bugün sabah yaptı akşam oldu akşam da bezini doldurdu muhtemelen yarın hiç yapmaz sonraki gün yine ikinir hatta bazen o gün yapmış olsa bile ıkıniyor gazı çıkıyor gaz değil biliom çünkü fındık kadr kaka çıkarıyor ağlıyor zorlanio derken yapio ama yapana kadr benim canım çıkıyor bu sekildeyiz eskiye göre iyi haftada bir yapiodu bir ara. Yediklerimdrn kaynaklı ise ben ne yesem düzelmem gibi bende sindirim bozuk yani kabız değilim ama bazen iki günde bir tuvalet ihtiyacım olur aynı sekilim oğlumda aynı