Hacoks MademoiselleZengin55 tabiki öğrenecektir ondan dolayı değilde hani acaba erkenmiydi yanlismi oldu diye hirpaladim çok kendimi ilk iki hafta söylemeye başlayınca tamam doğru dedim sonrada gene böyle arada inatlasmalari başlayınca acaba demeye başlıyorum yapı meselesi birazda benim çok takıyorum galiba hemen bitsin istiyorum
bal_aykut28 Hacoks bu işin erkeni geçi yok bence her çocuğun yapısı farklı biz 31 aylıkken başladık ben de 6 aylık hamileydim bir hafta sonra çiş olayını baya çözmüştük sonra bi anda ikisini de söylememeye başladı ben de bu kadar emek verdim kardeşi olursa tekrar başlamak daha zor olur diyerek bırakmadım şu an 8 ay oldu süreç başlayalı hala ben götürmesem gündüz 6-7 saat tutuyor ama geldi demiyor ben götürene kadar da canım çıkıyor kardeşi. 5 aylık ikisini idare etmek de beni de çok yıprattı az önce yine çişini kaçırmış babasının yanında ama akışına bıraktım artık çok nadir kaçırıyor ama hala çişim geldi diye de çok nadir söylüyor bilemiyorum belki de ben o hissetmeden zorla götürüyorum
Alerjikrinit Hacoks çişin var mı kakan var mı baskısı yapınca işler sarpa sarıyor. Azıcık da fırlama bir çocuksa var ya bok oluyor herşey🤦🏽♀️ biz bir şekilde o inadı kırdık. Özellikle uykudan sonra inadı geçmiş melek gibi olmuş oluyordu o zaman ikna edip oturtup kitap okuduk tuvalette. Kaka saati o olmaya başladı. Yani öğle uykusundan sonra ve sabah uyandığında. Sonra babaannesine gittik güzelce dedik ki bak babaannenin halılar kirlenir çok yorulur gelince söyle. Sonra hiç sormadık kendi haline bıraktık. Söylemedi ama tuttu uykudan sonra yaptı tuvalete. Sonra otele gittik tatile orda da stresini atıyor ya bir anda herşey yoluna girdi. Sanırım çocukları bu dönem böyle garip bir strese sokuyor. Neden inatlaşmayın kızmayın dediklerini daha iyi anlıyorum çocuk tuvaletle intikam alıyor resmen 🤣 bir kaç gün parka çıkarın ve soruyorsanız sürekli sormayın. Bir de öğrendikten sonra bir süre sonra gerileme oluyor diyorlar ben ona da hazırlıklı davrandım hiç tepki vermedim. Otelden döndük tam alışmış hiç kaçırmıyorken evde çişini yaptı yere tepki vermedim tüh kaza oldu ya falan dedik. Kaçırdı diye de sorup üstelemedim tekrar düzeldi.
Hacoks Alerjikrinit kesinlikle bencede fazla baskı hissediyor artık ceneme vuruyor benimde bakıyorum söylemiyor ya çiş kaka gelince söyle tamammi diyorum güzellikle ara ara ilk başlarda baskıda oluyor ister istemez özgür bıraksan tamamen o zamanda çocuk öğrenemez sürekli yapıp durur dediğiniz doğru usteledikxe gitmiyor dışarı çıkıp gelince melek gibi gidiyor kendi kendine oturuyor yaptıktan sonra hatta boş yere bile çiş kaka diye gidip oturduğu oluyor aslında çocuğu rahat birakicam ama şimdi tam halıları serdim hamileyim çok zor oluyor temizlemek tepki vermiyorum ama gerçekten çok zor oldu süreç benim için kızım normal genel çocuklar gibi diş çıkarmasına rağmen uğraştı öğrendi huysuzluklarina inatlarina rağmen ama bu beni yıprattı çok kafaya taktım seneye kalsaydı daha iyi degilmiydi diye dışarı oturmaya gidince tuvalete gidip gidip duruyor heralde stres baskı kalkıyor üstünden azıcık olsada hissediyor gitmek istiyor gidiyor yapamıyor bidaha yapana kadar uğraşıyor 3 kere gitti bugün en sonunda çişini yapınca bıraktı gitmeyi korkuyor sanırım başkalarının evinde yaparım diye aslinda o konuda baskı kurmamistim hiç gidince sadece vak tuvaletin burda gelince söyle diyordum hep bir kere kaçırmıştı ilk zamanlar alıştırma kulodunu yaparjen söyledi abimin evinde sanırım ondan sonra utandı
Hacoks bal_aykut28 demekki gerçekten yaşla alakası yok bazen çevremde küçük daha 2 yaşına girmemiş falan diyorlar o zaman kendimi suçluyorum bazı arkadaşlarda sağolsun destek oldular sakın bırakma çocuk olunca aynı şeyleri iki katı zorluklarla yaşayacaksın bu işin yaşla alakası yok sinyal vermiş zaten zorla olsaydı asla çocuk ogrenemezdi yapmazdı tuvalete hiç falan diye baya destek olanlar oldu sagolsunlar kafam öyle rahatladı yoksa hiç bilmediğim bişey olduğundan acaba çocuğa gereksiz baskimi oluyor pskolojisini bozarsam ya bişey olursa diye şu gereksiz tedirginlikler yokmu onlar anneyi çok yoruyor bir tek tuvalet konusu değilki sürekli ortada çocuğa şunu yapmayın şöyle olur çocuğa böyle konuşmayın bir baskı var ki anlatamam sosyal medya olsun çevre olsun herkeste bı acaba doğru annelikmi yapıyorum çocuk etkilenmesin biseyden diye sanki robot yetiştiriyor durumundayız buda anneleri mahfediyor bende dahil o kadar gereksiz saçma sapan bilgiler pompalaniyorki ailelerin beyinler yorgun çocuğu artık zor yapar oldu insanlar.
Alerjikrinit Hacoks halıları sermeseniz daha iyi. Haklısınız bende şimdi çözdükten sonra böyle konuşuyorum bende sorup durdum 😅 ki siz hamilesiniz haklısınız. Öyle düşünmeyin artık başlamışsınız öğrenecek biraz relaks olmaya çalışın . Benim ki eşşek kadar 29 aylıktı başlarken yine de zor oldu süreç
Hacoks Alerjikrinit güldürdünuz beni Allah’ta sizi güldürsün 😄 öğrendi diye düşünüyorum gayet iyi öğrendiğini ama 3 gündür gene aşırı huysuzdu ikinci azilarin kalanları çıkıyor kulaklarına vura vura ağlıyor başı elleri ayakları sıcacık bizi hep diş aksatiyor onuda inatlasmayla bakiyosun 3 gün iyi Tamam artık diyorum hop gene başlıyoruz inatlasmaya zorlada oturtmak istemiyorum sonra iyice inatlasir diye öğrendi tamamdır artık diye serdim halilarida iki kere kaçırdı haliya😂 birinde kacirirken bağırdı çiş kaka diye oda fazla sıvı almıştı limonata ayran vs digerinide dün yaptı çiş dedi git kızım hadi dedim gitmek istemedi zorlamadim yukarı çıkacam diye tutturdu ev dubleks çıkti yukarı orda beni beklerken korktu heralde uykusuzdu bide ağladı o sırada yapmış tutamamış bide pırt diyor yapmış bekliyor😂çiş deyip.gitmemesine sinir oluyorum zaten
bal_aykut28 Hacoks kendinizi hiç suçlamayın bu süreç gerçekten çok farklı iki gün de tuvalet eğitimi diye paylaşım yapanlara da çok sinir oluyordum abartıyorlar diye ama bizzat kardeşim daha yeni 26 aylık kızına 2-3 günde eğitim verdi dediğim gibi her çocuğun süreci farklı ben şu an eğitime ilk başladığım günleri düşünüp geldiğimiz süreçte en azından büyük tuvaletini söylemisini ve küçüğünü de tutabilmesini kar sayıyorum arada tek tük kaçırmasına da elimden geldiğince sakin yaklaşmaya çalışıyorum bazen de bi kaçırmayla alt üst oluyor psikolojim bir de eylülde kreşe başlayacağız orada ne yapar diye aklıma takılıyor
Alerjikrinit Hacoks benim evimde dubleks beni tuvalette en zorlayan şey oldu bu durum. Ben şey yapıyorum biliyor musun diye başlayıp bir şeyler anlatıyorum laf arasında bu arada çiş gelmiş mi bakalım karnımızı ağrıtmasın diyorum o ara tuvalete götürüyorum . Sorunca veya gel yapalım deyince inatlaşıyor evet her çocuk böyle yani kızınıza kinlenmeyin😅 şapşikler
Hacoks Alerjikrinit demi genelde çocuklarda bu var istemiyorlar gitmek inatlasiyorlar bir süre sonra heralde o inat Kırılıyor benimde aklımı karıştırıyor mesela dün yokken bile kaç kez tuvalete gitti abimin evindeyken bugün söylemedi tuvaletine gidince hemen kostüm oturtmaya mizlandi etti oturdu baya kakasını yaptı sonra gene çise gitmedi 5 saat falan onuda ben ikna ettim görürdüm sonra çişini yaptı kalktı kendiside oyuncakla.oyalaniyor ya uzun oturuyor bazen kalktı 5 dk sonra çiş dedi gidelimmi dedim olmaz dedi bende şöyle düşündüm kesin hani yok öyle oyun olsun yada bebeğine yaptırıyormus gibi oynuyor diye düşündüm elindeydi çünkü sonra bı baktım koltuk arkasına geçti yapmış çiş diyor kakasını yapmış bide afedersiniz ama çok yapıyor dişten de olabilir diş olduğu zamanlqr yem yumuşak hem birden fazla yapıyor gün içinde biraz konuştum Ama tuvalete yapacaktık niye gitmedin falan kendiside rahatsız oldu sonra banyoya soktum tabi banyoyu seven çocuk tuvalet eğitimden sonra banyodan nefret etti ağla.zirla yıkıyorum derien yemek yedi bu seferde çiş diye duydum ama emin olamadim oynuyordu balkonda biz yemek yerken o ara yaptı bir dakika içinde hem çiş hem kaka kaçırdı bugün üzülme diyorum kendime öğrenen cocuklarda gerileme oluyormuş diye yazmıştı arkadaş dün burda bir anda buda biticek tamamen diye teselli ediyorum kendimi sizce ?
eli391_ Hacoks e canım demekki çocuğun başkalarının tuvaletinde yapmak istemiyor belki korkuyor . Sizin tuvalete alışmış başkasında yapamıyor çok normal biz bile öyleyiz başka yere gidince tuvalete gitmek aklımıza bile gelmiyor
Hacoks eli391_ hayır yanlış anladınız baska yere gidince bilip tanıdığı yerlere gidiyoeum zaten tam tersi tuvalete gitmek istiyor ve sürekli söylüyor az bişey hissetse yapamasa bile tuvalete götürüyor beni tam tersi evde zorla gidiyor:)
Hacoks bal_aykut28 ne kadar oldu sizin başlayalı kaç aylık başladınız tabiki başladığımız zamanla şimdiki arasında dağlar kadar fark var ama.l genellemelere bakınca 1 ayda düzen oturuyor bizimde düzenimiz tamam diyoruz m oldu bu iş diyorum hop huysuzlugu bqaliyor inadı basliyor 4 gün falan böyle geçiyor diş süreciyle başka eve gidincede tam tersi anne çiş anne kaka diye diye beni oturtmuyor bile yapana kadar
bal_aykut28 Hacoks biz başlayalı 8 ay oldu ama ilk 3 ayında bakıcı ve ben takip ettik belki ilk hatam bu eğitimi sadece kendim olduğum bir zamanda vermemekti ama 1 hafta sonra çiş kazaları çok azalmıştı zaten kendi çok nadir söylese de biz 2-3 saatte bir götürdükçe itiraz etmiyor ve yapıyordu 3 al sonra ben doğum yapıp evde onu sürekli takip edince kaka olayını da çözdük çok şükür onu gelip söylüyor ama 5 aydan sonra artık çiş için tuvalete gitmek istemiyor tutuyor 6-7 saate kadar sonra da arada bir kaçırabiliyor önce bilerek mi yapıyor falan diyordum ama yaptığı anlar genelde oyuna daldığı anlar ve o an kendi de şaşırıyor ben artık o kaslarının daha tam anlamıyla gelişmediğini düşünüyorum ama bu süreç beni de oğlumu da çok yıprattı bir iki hafta sonra da bi pedegogla görüşmeyi de düşünüyorum
baroayse Hacoks ben 30 aylıkken başladım 1.5 ay uğraştım soylemedi, beze döndüm, 35. Ayda başladım 2 hafta uğraştım yine söylemedi, 37 aylıkken soyletebildim,ben delirmediysem kimse delirmez herhalde 🥴
Hacoks baroayse gerçekten zor ve yorucu olmuş karakteri nasıl çocuğunuzun inatçı bir cocukmu hani siz götürünce oturmuyormuydu
Hacoks eli391_ valla normalde dışardaki tuvaletlere gitmezler bizimki evde yapıyor altına dışarda asla hep oyun oynasa bile koşa koşa gelip anne çiş çiş diye beni beş yüz kere banyoya sokuyor ve bütün kiyafetini çıkarttıriyor alt taraftan buda tekrar giydir tekrar çıkar ayyy böyle diyorumki bana kastı var vallahi bugün iki kere kaçırınca.iki kere koştu geldi anne çiş diye gitti kendi isteğiyle oturdu iki kere ama hepside boş yani biliyorum yapmayacak yeni kaçırmıştı altına kalkmış gelmiş anne yaptım diyor kacirdiktan sonra heralde telafi gibi beni mutlu etmeyemi claisyeo anlamadım 😂
Hacoks bal_aykut28 evet uzun süre olunca tabi yipranmamak mümkün değil yapısal bişey demekki okuyorum. Burdada skntili ya bu sürec kimisi 1 ayda bazıları 2 hafta bazıları 1 hafta hepsi değişiyor gerçekten