iki_prensesannesi aybarsinannsi gelişimsel pediatri diye bölüm var oraya götürmeniz gerekiyor ilk olarak benim kızım 19 aylık erkeklerden yüksek sesten korkuyor tabi bizim çok fazla otizime doğru belirtimiz vardi o yüzden bizi çok fazla doktor değerlendirdi ama ilk olarak gelişimsel pediatri gördü orada 30 dk kadar oyun oynadılar konuştular soru falan sordular bize sornasinda üst seviye olarak psikologa gönderdiler duyu bütünleme eksikliği olduğu belirlendi ama dediğim gibi bizim sadace korku belirtimiz yoktu bir çok belirtimiz vardi
iki_prensesannesi aybarsinannsi kulaklarını kapatma ,sallanma ,korku , tek başına oyun oynama ,sosyallesmeme ,parmak ucunda yürüme,takintilar vs vs
Sapsikanne aybarsinannsi hemen kaynaşmaz zaten benimki de bir 10 dk soğuk durdu sonra oyuncaklara daldı biz konuştuk doktor oyuncaklarla amacına uygun oynayıp oynamadığını değerlendiriyor zaten bizim gittiğimiz doktor önlük falan giymemişti oyun ablasına abisine gideceğiz vs diyebilirsiniz ben doktordan memnun kaldım koç üniversitesi hastanesinde Zeynep hanım istanbuldaysanız durumunuz müsaitse tavsiye ederim
aybarsinannsi Sapsikanne ankaradayiz oyun ablası vs desemde oğlum ağlar sanırım yabancı olduğu için dün bebek kütüphanesine gittik 10 dk ağladı sonra kendi oyuna daldi
Sapsikanne aybarsinannsi her çocuğun mizacı farklı bunları sormak için gidiyoruz zaten doktora yine siz bilirsiniz tabi
iki_prensesannesi aybarsinannsi hayır 2 yaşını bekliyorlar rapor çıkarmayı önerdiler ama ben istemedim geleceğini etkilemesin diye zaten bizde ekran hiç olmadı sadace dogdugunda premature bebekdi 65 gün küvozde kaldı bu sebebdeb de sosyallesemedi bununda sebeb olduğunu düşündü doktorumuz nörolojik de birşey çıkmadı o yüzden rapor çıkarmadım kendim ergoterapiye gönderiyorum haftada iki gün 40 dk 1.000 TL saati tanı koyulsaydi Atipik otizim denilecekti ama pedegog duyu bütünleme eksikliğinin olduğunu tanı koymadan da eğitim ile halledebilecegimizi öngördü çünkü 19 aylık ama 3-4 lü cumlelerimiz var kelime zaten çok fazla komut alıyor sadace tehlike bilmiyor çok hareketli onun içinde sürekli parkdayiz oyun guruplarına götürüyorum bu kulaklarını kapatması seslerden korkmasinida duyu bütünleme eksikliğine bağladılar hamur çamur slime gibi nesnelere de dokunmaz kendine de kimsenin dokunmasına müsade etmez sadace ben opebilirim sadace ben dokunabilirim benim dışımda kimseye gitmez dışarıda da sürekli anne korktum der birini görünce falan
Suzan2115 aybarsinannsi o zaman endişelenecek bişey yok bence çocuk size yanıt veriyorsa endişelenmeye gerek yok diye düşünüyorum.Bi çocuk konuşmaz ya da geç konuşur fakat sizinle iletişim halindedir algısı açıktır o zaman konuşma da gerilik vardır bizde biraz iletişim konusunda da sıkıntı yaşıyorduk bi soru sorduğum da nasıl karpuz güzel m idiyse sorduğumda yanıt alamıyordum mesela karpuz demeyi güzel demeyi biliyor bunları söylüyor fakat soru sorduğun da her zaman cevap alamıyorum biz bunu aşmayı çalışıyoruz inşallah daha iyi olacak
Suzan2115 aybarsinannsi yok en son götürdüğüm dedi olabilir atipik benim verdiğim cevaplara göre psikiyatri ilgilenmedi bile ama nöroloji ve özel olarak götürdüğüm psikiyatri doktoru tanı koymadı ergo terapistimiz de otizm değil diyor bende anlayamadım valla gelişim gerilği var işte.Rama gidip rapor alsam alırım yani bu durum da çocuğuma çünkü en son gittiğim devlet hastanesi çözgere gidip rapor çıkartabilirsiniz dedi.Zor süreçlerden geçiyoruz.Ben kızıma özel eğitim aldırıyorum zaten eksiklerini gördüğümden beri 2 buçuk yaşından beri.en küçük benim kızım kurumda 2 kuruma da gittim hiç bu yaşlarda getiren olmamış çocuğunu ama ben yine de yaşıtlarını yakalasın diye eğitim verdiriyorum
iki_prensesannesi aybarsinannsi inşallah canım benim . Yani şüphe ettiğin birşey için kesinlikle bı öngörü almanı öneririm bana da mesela normal çocuk o takma diyorlardı ki benim ikinci çocuğum . Ama ben hep içimde şüphe var götürücem dedim 9 aylıkken fark ettim 1 yaşına kadar gelişimsel pediatri değerlendirdi sonra bizi otizim gurubuna sevk etti onlarda böyle söylediler ama şuan çalıştığımız hocamız bana iyiki erken tanı almisisn ilerisi için otizim de olabilirdi dedi algıları açıktı komut aliyordu cümle kelime vardı ama takıntıları çok fazlaydı mesela vurma ısırma kendine zarar vermesi falan şuan çok az bir yolumuz kaldı
aybarsinannsi iki_prensesannesi malesef insan kabul edemiyor acaba mi diyor birde doktor çok önemli malesef insan korkuyor
Suzan2115 iki_prensesannesi evet bizde öyle bizim takıntılarımız yok fakat bi soru sorduğumuz da mesela karpuz demeyi biliyor güzel kelimesini de biliyor karpuzu beğendin mi güzel mi diye sorduğum da yanıt yok sanki ona sormuyorum o soruyu çok tepkisiz bazı şeylere insanlar soru soruyor sanki ona sormuyorlar hiç ilgilenmiyor çok nadir ilgisini çeken birisi olursa ilgileniyor o kişiyle.İletişim olarak sıkıntı yaşıyoruz.bizde 2 buçuk yaşından bu yana eğitim aldırıyoruz
Suzan2115 aybarsinannsi malesef tabi ki eksiklik var ki ben çocuğumu o doktor senino doktor benim gezdiriyorum özel eğitime o kadar para veriyorum konuşma terapisti ergoterapş hepsi bi dünya para.Diğer büyük kızım da neden hiç gitmedim çünkü herşey normal zamanında gelişmişti.küçüğümüz de öyleydi herşey çok erken başladı anne baba ilk kelimeleri şarkı söylemeler tepkisel olarak iletişm olarak harika sonra 18 aylıktan sonra ne oldu bilmiyorum 🤷♀️ Sizinde tabi içiniz de bi şüphe varsa götürün ama sizin normal gibi geldi bana her çocukta olan şeyler
aybarsinannsi Suzan2115 bana da öyle geliyor çevremdeki herkes normal diyor ama aklımda hep bi acaba mi var
Suzan2115 aybarsinannsi evet anne hissediyorsa geneli doğrudur çünkü vaktinin çoğunu çocukla geçiren bizleriz..