Kızlar neredeyse 10 aylık bir oğlum var öncelikle size normal şartlar altındaki (gaz,diş,hastalık koşulları hariç) uyku düzenimizden bahsedeceğim.
- Sabah 6-7 gibi uyanış, 8:30-9:30 arası ilk uyku (1-1,5 saat) 15-15:30 gibi 2. Uyku akşam 9 civarı gece uykusu. Tabi bu normal şartlar çok nadir sağlanıyor tam diş dönemindeyiz ve hala gazlı bir bebem var.
Şimdi detaylar…
- Doğduğundan beri tüm uykuları kucakta ninni ile uyuyor (ben veya babası). ☹️ Genelde ayakta gezmek çok yorduğu için pilates topunda hafif yürüyor gibi sallanarak uyutuyoruz 😮💨 iyice daldığından emin olup yatağına koyuyoruz. İlk yarım saat uyanmazsa genelde 1 saati tamamlıyor. Bazen yarım saatte uyanınca kucağa alıp geri uyutmaya çalışıyorum.
- Gece uykusu eğer çok şanslıysam 2-3 saatte bir uyanıyor ve emzirerek geri uykuya geçiriyorum. Ama bence acıktığından uyanmıyor başka bir derdi var ki genelde ayaklarını havaya dikerek kendini uyandırıyor bazen o arada gaz çıkarıyor. Bence gaz sancısı çekiyor hala geceleri. Ah şu gazdan ne çektim bir ben bir allah bilir😢
Şu aralar gaz ve diş çok zorluyor saat başı uyanıyor hatta bazen emzirip koyuyorum 10 dk sonra ağlayarak tekrar uyanıyor ve ben de kucakta sakinleştirmeye çalışıyorum. Böyle böyle sabahı ediyoruz ama gece 2 saat toplasan anca uyuyabiliyorum 😩 diştir deyip katlanıyorum şimdilik.
Gündüz idare ediyorum bir şekilde oyalıyorum ki o da çokk zor bebem bensiz durmuyor hep dipdibe olacaz ya oynatacam ya da elinden tutup yürüteceğim. Neyse bundan ayrı başka bir konu başlığı olur hiç girmeyeyim gündüzlere 😅
Velhasıl sevgili anneler, ben nerede ne yanlış yapıyorum ? Tecrübeleriniz nelerdir nasıl aşacağız bu gece en az 3 kez falan uyanmaları, kucakta pilates topunda uyumaları, gece gaz sancısı çekip sık uyanmayı ve emmek istemesini… tüm bunları nasıl aşacağız zamanla kendi mi düzelecek yoksa ben bir şeyler mi yapmalıyım? Ocak ayında işe başlayacağım o zamana kadar bir şeyleri düzeltmem gerekiyor.. en iyi ihtimalle 3-5 saatlik uyku uyuyup işe gidemem zombi gibi olurum herhalde bilgisayar başında.
Lütfen beni tecrübelerinizle aydınlatın.
Buraya kadar okuduysanız size ağlayarak kocaman sarılıyorum 🙏😭