Beril4226
Yo yanlış anlamam, ama dediğiniz gibi, genelde öyle biliniyor maalesef. Meselâ tam tersi Peygamber efendimiz bizzat kendi isminin konulmasını söylemiş istemiş meselâ. Yâni kimileri ağır gelir taşıyamaz falan filân diyor ama düşünelim meselâ herkes öyle düşünüp bu isimleri koymasa başta peygamber efendimizin ismi olmak üzere diğerleri ve böyle isimler hiç olmamış olacak, ki bir İslâm toplumunda, maalesef. 😌 Yâni tam tersi bu isimlerin çok güzel te’siri olacaktır çocukların üzerinde inşâAllah. Ama herkes farklı sever tabii, önemli olan güzel bir anlamı olması ismin. Hadiste diyor, iyi eğitim ve güzel isim çocuğun ana babası üzerindeki haklarındandır.
Bir hadiste de diyor ki, kıyâmet gününde kendi isimleriniz ve babalarınızın isimleriyle çağırılacaksınız öyleyse çocuklarınıza güzel isimler koyunuz. Yâni telâffuzu da anlamı da güzel olan isimler olsun isteniyor. Böyle olduktan sonra kişiye kalmış, hangi ismi istersenizz, inşâAllah çok güzel bir tâne bulursunuzz 🙆🏻♀️😊🌿🌿