Kisirvetursu
☘️Sadeleşmek için önce sade düşünmek gerekiyor. Yani mutfakta bir eşya işinizi görüyorsa, bir kaç tane yedeğinin olması fazlalık, ihtiyaç sahiplerine verilebilir. Benim mutfağımda misafir yemek tabağı hariç misafir için veya yedekli hiç bir eşya yok. Bardak çanak çatal kaşık her şeyi kendimiz kullanıyoruz az ve öz. Sunumluk eşya birikimini de sevmiyorum, onların da modası geçiyor ve fazlalık halini alıyor demodelikten. Her şeyin sade ve tek renkli olanı, geniş zamanlı kullanım amacı düşünülmeli.
☘️Ev eşyalarına gelirsek bir odada halı perde koltuk ve sehpadan başka hiç bir şey bırakmamak. Bebeğim doğduğunda aksesuarlara veda ettim adeta hafifledim. Çünkü misafir gelse, misafir çocuğu olsa kaldırıp geri yerine koymak çok yorucuydu.
☘️Kıyafetler: Bir sene boyunca giymediğiniz bir kıyafet varsa fazladır. Her şeyin modası geçiyor zaten, belki giyerim diyip saklamanın bir anlamı yok. Bir iki tane her yerde giyebileceğiniz özel gün kıyafeti bıraktıktan sonra hepsini elden çıkarabilirsiniz. Hele ki nişanlık, damatlık, gelin aksesuarları, giyilmeyen boş duran ayakkabılar bence hatıraya çok düşkün değilseniz bazanızın altında dolabınızda yer kaplamaktan başka bir şey değil.
☘️Yeni bir şey aldığınızda eskisini birine vermeyi alışkanlık haline getirin. Sonradan bir işe yaramıyor, ne zaman öleceğimiz belli değil. Yeni bir halı alsam eskiyi yedek olarak bırakmam direk birine veririm. Ünitemi kullanmıyordum tv duvara asılı. Onu da ablama verdim. Şifonyer yaptırmıştım diğerini babama verdim. Çocuk kıyafetlerini küçüldükçe stoklamam ablalarıma veya isteyene ihtiyaç sahibi olana veririm. Böylelikle evde hiç bir eşya birikmez temizliğim bir saatte bitiyor. Yorulmuyorum, eşyaya hizmet etmiyorum. Çok rahatım bu ferah yaşamın tadını almanızı dilerim.
Öncelikle bunlardan başlayabilirsiniz 😊