belus parsegemommyyy açık süt satılan yerler var ya, ordan süt yerine günlük yapılan yoğurtlardan alın. Yoğurt yapmak istemediğinizde ordan alın onlarda günlük yapıyordur. Bizim bulunduğumuz yerde süt kaymak peynir yoğurt tereyağ hep çıkıyor orda.
parsegemommyyy belus istanbul bayrampaşadayım ama çevremde açkk süt satan yer yok köşede arabada bi sütçü var sadece o kadar
alyami parsegemommyyy kendimi bildim bileli ev yoğurdu yapar yerim hazır asla yiyemem aynı şekilde 4 yaşındaki oğlumda öyle şimdi kızım da 2 aylık her daim ev yoğurdu yapıp vericem
alin12_ Kizarmisdondurma evet hıc almadım 🙈sütçü den her sabah açık çiğ süt alıyordum. Kendim kaynatıyorum. Kimisi kutu sütlerden mayalıyor.
3kedili2bebekli balporsugu7224 bizim burda ekşi olsun diye yoğurdu çok koyuyorlar sert oluyor ekşi oluyor bu tecrubeye dayanarak söyledim
parsegemommyyy Perapoyraz ay inşallah 1 lt den 4 kavanoz çıkıyor valla tadı bozulmadığı sürece veriyorum bitmio bende yemiorum
Kizarmisdondurma alin12_ o zararlı olan ama çiğ süt Bakterilerin tamamı ölmüyor Vitaminlerin de çoğu gidiyor
alin12_ Kizarmisdondurma kaynatıyoruz termometrem var. 72 derecede kaynatıldıgında pastorize oluyor zaten. Kaynamaya basladıktan sonra en fazla 15 dakika ocakta tutulmalı. 40 dakika kaynatan var. Bu zararlı mesela..Bakteriler yüksek ısı da ölüyor. Vitamin degeri kaybedilmemesi için uzun süre kaynatılmamalı. İki kızımı da doktorumuzun önerisiyle açık sütten mayaladım.köyler de de bu şekilde kendi hayvanlarından sagdıkları sütlerle yogurt yapıyorlar. Kurallara uyuldugu taktırde vitaminleri de ölmez, bakteri de birikmez ☺Açık süt bulunamadıgında pastorize sütten de mayalanabilir tabiki ☺☺
Kizarmisdondurma alin12_ gıda mühendisi arkadaşım ve diğer gıda mühendisleri önermiyor Herkes kendi mesleğini yapsın :) Pastörize edilme işlemi 72 derecede anlık yani 5,10 saniye kadar şoklayıp soğutulmasıdır Bunu evde yapmanız mümkün değil İçinize nasıl siniyorsa🙏🏼
Yyagmur3 parsegemommyyy kendi yaptığım dışında asla yoğurt alıp yedirmem, bence sizde yedirmeyin en güzeli temizi kendi yaptığınız iyisiyle kötüsüyle yapa yapa en güzelini tutturursunuz.
parsegemommyyy Yyagmur3 yok yapıorum normalde taş gbi de oluo sadece zor günlerde hazır kurtarıcı olur gbi düşündü eşim de zaten içime sinmiodu
parsegemommyyy mutluannecik zaten mayalıyorum sadece hazır kullanan var mı satılıyor mu en azından yapamayacağım günler kurtarıcı olur mu die bi sormak istedim mesela bugün yoğurt yoktu ve yapmaya fırsatım olmadı
alin12_ Kizarmisdondurma dogrudur arkadasınız önermeyebilir. Bizede doktorumuz kutu sütten yapılmasını önermiyor. Birçok doktor bebeklere açık sütten yogurt öneriyor.. Çünkü sütün faydalarından daha çok yararlanılıyor. İsteyen istedigi şekilde yapar elbette ☺
Semaaa39 Kizarmisdondurma evet bizim doktorumuzda cam şişeden öneriyor. Zaten önermesede hayatta açık süt almam. Anca yan komşunun ineği olacakta organik beslencekte belki o şekilde 😅 süt tankerlerini benzinlikte nasıl yıkıyorlar.🤦🏻♀️ Dahası o sütler bütün gün güneşin altında arabayla gezerken bozulmasın diye içine neler neler katıyorlar….
mervem56 parsegemommyyy hazır olanından verecekseniz hiç vermeyin daha sağlıklı kalır çocuk biraz farklı şekilde vermeyi deneyin çocuklar genellikle yoğurdu çok sever seçeneklendirin meyve püresi felan koyun içine muz ezin içine karıştırp verin bisküvi den sıkılmış olabilir
parsegemommyyy mervem56 yok yoğurdum çok güzel oluo ben meyveli sade veriorum zaten sadece yapamadığım günler için kurtarıcı olması adına eşim öneride bulunmuştu
BebekKayra parsegemommyyy activia yoğurt içeriği temiz ve Probiyotik içeriyor hani şu 4 lü küçük paketleri var ya onlardan. Ama bana sorarsanız Probiyotik maya ile evde yapılan en iyisi
parsegemommyyy BebekKayra ben bu şekilde yapıorum yoğurt maya die geçio zaten o 4lü dediğiniz 1 lt sütten 1 paket
naynini parsegemommyyy kendim mayaliyorum, evde yoğurt mayalamayi seviyorum 🥰 ama hazır yoğurt verdiğimde oluyor. Öyle bebisler için özel yoğurt var mı bilmiyorum ama dediğim gibi arada hazır yoğurt da veriyorum…
alin12_ Mlk026 evet kutu sütü önermedi doktorum. Marketlerde satılan şişe günlük süt var ondan alabilirsin dedi.onlarda günlük oluyor dedi ben hıc almadım. Markette uzak zaten 🙈benim demek istedigim belli markaların kutu sütleri oluyor. Uht süt. Doktorumuz onu önermedi. Pastorize önermedi derken onu kastettim. uzun ömürlü süt demem gerekiyordu 🙈
Mlk026 alin12_ o uht sütleri açtıktan sonra 10 gün dursun dolapta yinde ekşimiyor hazır yoğurt da aynı 1 ay dolapta dursun aynı duruyor artık nasıl bir katkı maddesi varsa.
3kedili2bebekli civciv35 1 litre sütü kaynatiyorum içine 4 yemek kaşığı yoğurt koyup 2-3 karıştırıp bırakıyorum suyu sararinca olmuş oluyor yani sütü yoğurtla kestiriyorum