Seyma_34 Kızlar kızım 1 yaş 22 günlük, bu ay sonu menenjit aşısının ilk dozunu olacagiz, hiç özel asi yaptırmadım, rota aşısı için geç mi kaldim acaba
Tecrubesizaile0334 Seyma_34 ben rotayı ilk 3 ay da birde 5. Ayında yaptırdım küçükken yapılıyor diye biliyorum
Kubracigimm Seyma_34 rota aşısı en geç 16 haftalıkken yapılıyor diye biliyorum. Bizim doktorumuz 2-4 aylar için planlamıştı , o zaman yaptırmıştık Menenjit ise 3-5-13 olarak planladı , o şekilde yaptırdık.
Bayancorek Seyma_34 rota için geç kalmışsınız 3 ve 5. ayda yaptırmıştık, 6 aya kadar tamamlanması gerekiyor. Menenjiti de 9, 13,14 ve 20. ayda yaptırmıştık öyle planladı doktorumuz. 🫶🏻
Myrtle Tecrubesizaile0334 Bayancorek rota asisini nerde yaptirdiniz acaba? Doktorum 3. ay gel yapalim dedi. Eczaneden alip mi hastaneye gidiyoruz 🤔. Bir de damla mi ates vs oldu mu ☺️
elizk Seyma_34 rotayı birçok kişi yaptırmıyor Allah’ın izniyle hiçbişey olmaz bende yaptırmadım menanjit yaptırıcam önümüzdeki ay
Rio23 Myrtle Rota aşısı ağızdan veriliyor en basit ve bence en acısız aşı şekli..keşke tım aşılar ağızdan yapılsada bebeklerin canı acımasa..eczaneden alıyorsunuz ister doktorunuza gidin ister aile hekimliginizdeki hemsire..ben aile hekimimimde bizimle ilgilenen,asilarimizi yapan hemsireye yaptirdim..eger emziriyorsaniz ya da mama veriyorsaniz cok vermeyin ki kusmasın aşıyı cikartmasin
Bayancorek Myrtle oğlum 2 yaşına girecek aşılar bizde hiç yan etki yapmadı şükür. Çok basit bir aşı ağızdan yapıyorlar damla şeklinde. Sağlık ocağında doktor kâğıt verdi eczaneden alabilmem için aldım yaptırdım hemşirelere.
Tecrubesizaile0334 Myrtle ben özel hastanede yaptırıyorum doktorumuza onlar alıyor aşıyı 1. De biraz huysuzluk yaptı ateş olmadı 2. De Ztn bünye alışmış oluyormuş hiçbişey olmadı 😊
DevosMom Seyma_34 rota ilk 3 aydan sonra yapılamıyor. 3-5. Aylarda Rota 5-7-12-13. Aylarda da menenjit yaptırıyoruz. Eylül’de menenjit 2. Dozları var
nehirbebek137_ elizk rotayı yaptırdım ortalıkta salgın var hem kusma hem ıshal bebekler sıvı kaybından hastanelerde ytıyor bızde hastalıgı kaptık ama Allaha sukur ıshalsız atlattık rota asısı sayesınde sadece kusması oldu hafıf atlattık yani
Seyma_34 elizk ya evet de salgın durumlarında çaresiz kalmak istemiyordum off ya, Rabbim yardımcımiz olsun
sekizaralik Rota için geç kalınmış ama menenjiti lütfen atlamayın gerçekten ikisi de çok önemli aşılar. Aşı sonrasını da dert etmeyin en fazla 2 gün huysuz oluyorlar, ya çok iştahlı ya iştahsız oluyorlar ama geçiyor sonuç olarak sağlıkları için çabalıyoruz
Rio23 sekizaralik Menenjitte huysuzluk cok oluyormus ya..bacak agrisi kizariklik siskinlik..cok korkuttular bizi..ana cok onemli bir aşı..yapilmasi gerekiyor kesinlikle
sekizaralik Rio23 Bakın bu çocuktan çocuğa değişir. Her şey için bir felaket senaryosu üretiliyor. Her kötü hikaye de anlatılmamalı her çocuğun serüveni başka. Bana da diş konusu soruluyor ama ben kızımın kök dişlerini çıkartırken damaklarının kanadığını söylemiyorum çünkü her çocuk aynısını yaşamıyor. Bazı anneler hiç anlamıyor bile. Siz eve geldiğinizde yakınlarınızda her ihtimale karşı ateş düşürücünüzü bulundurun ve süreci kendi haline bırakın. En fazla 48 saate bitecektir
Myrtle Bayancorek saglik ocagindaki doktor cocugumun oldugundan bile habersizdir 😅😂 hic gitmedim. Aile hekimligindeki Hemsire 1 ay ve 2 ay asilarini yapti yolladi, ozel asi vs aciklamiyor. Ozeldeki doktor yapalim dedi sadece, eczaneden alin damla vs aciklamadi merak ettim. Tesekkur ederim saglikli gunleriniz olsun ☺️
Rio23 sekizaralik Evet çok haklısınız her çocukta farklı gelişir bu süreç..keşke herkes bu kadar anlayışlı olabilse..Elbette bazen anneyi bilgilendirmek maksatlı deneyimlerini söylebilirsin ancak anneyi tedirgin edecek anıları bence söylememek yerinde olur..bu sebepten dolayı menenjit aşısı yaptırmaktan vazgeçen çok insan tanıyorum..9.aydayız bizde bu ay ilk dozunu yaptırmayı düşünüyoruz Allahın izniyle..teşekkür ederim
Myrtle Tecrubesizaile0334 aa tesekkur ederim ☺️. 2. Ay asisi 2 saat aglatti agridan yavrumu fitille rahatlamisti. Asilardan korkar oldum artik