Tusa_ rabiayvzhm adet bu ama gittiğiniz kişi de bilmesi gerekiyor 2 yumurtadan ne olur evinde yoksa da gidip alıp gelsin o kişiye gittiğinize göre önem vermişsiniz oda o kadarcık şeyi dert etmemeli bence ama un olayına bende sinirlendim o çok mantıksız
rabiayvzhm Tusa_ olsun yinede kişilere çok yüklenilmesi gerekmiyor çünkü böyle şeyleri kabul etmek de biraz bana kötü geldi 2 yumurtayı alıp ne yapım yani elimde yumurtayla kaldım bende ilk defa duymuştum belki ondandır. Eski adetlerimiz işte
Tusa_ Dedektifgadget herkes farklı bişey yapıyo sanırım en abartısızı suya dua okuyup bebeği ve kendini yıkamak 😂
Tusa_ _mom valla ben anı manı hiç uğraşamam süslemeyle 😂 suya dua okuyup bebeği yıkıcam sonra kalan suyla kendimi bitti gitti
Tusa_ _mom tuzlama hariç hepsi gerçekten çok çok saçma ama bu tuzla yıkanmayan insanlar gerçekten çok çok kötü kokuyolar direk normal tuz değil kaya tuzu ve azıcık yani abartıya gerek yok
zeynep865 Tusa_ ne alaka ya ani bebek ölümlerine dahi sebep oluyor tuz ne kadar tehlikeli biliyor musunuz ? Tuzlamayla kokmama arasında en ufak bir bilimsel bağ yok salamura yaprak mı bu balık mı tuzlayınca kokmasın saçmalamayın allah aşkına hangi çağdayız
_mom Tusa_ canım tuzla yikanmamisim bizimkiler güçlü olsun diye yaparmış beni yapmamışlar ben terlemeyen insanım aslında terlemek çok daha iyi ter ile vücut altindkai pisli atar insan ve ben sıcağı resmen içim de tutuyor gibiyim ve kolay kokmam tuzlanmadim ama tuzlanmış ama kokan çok kişi vardır ve çok ciddi zararlı tuzlamak bebek için zaten büyüyoruz ve vücudumuz değişiyor
gizemvatansever Biz göçmeniz. 5-6 nesildir elimizde dualı bakır bir su kabı vardır. 40 defa onu suya batırıp çıkarırız, dualar okuruz. Birde suyuna altın atarız. O suyla önce bebiş sonrada anne yıkanır. Sonuçta ikiside kırklanmış olur. ☀️ Bazı yorumlarda dinde yeri yoktur diyenler olmuş, belki doğrudur ama bu geleneklerle büyüdük. Burada saçma diyenlerin hepsi de instagramdaki gibi yapmıyorsa bişeyde bilmiyorum.
Gyagiz Tusa_ deprem olmuştu bebeğimin 40 ı çıktığında ne ev ne bişey kırık bir leğende tesbihe dua okuduk, suya attık o suyla hem bebeğimi hem kendim yıkandım:) bence bundan sadesi yokturdur :) hayatta kalmanın mutluluğu ile o zaman bize en güzeli gibi gelmişti ;)
cennetkusum16 Tusa_ Normal ben abdest aldım bebeğe duş aldirdik her zamankinden bitti gitti. Gerisi şaman adeti yapmadım
zeynepp0116 Tusa_ önce kendim normal suyla yıkandım sonra banyo kovasına su doldurdum. İçine de bıçak ve 40 taş koydum bi de altın bileziğimi attım sonra kızımı da o suyla yıkadım ve daha sonrakalan suyu da süzgeç tuttuk başımızın üstüne eşim hem bana hem kızıma su döktü birkaç tas. Süzgeçte de 40 delik olduğu için o şekilde yaptık 40 tas su dökmeye gerek kalmadı
durukusmom Tusa_ bebek küvetine altın, para, pirinç, tuz, şeker, gül yaprağı galan koydum 40 tas suyla kızımı yıkadık sonra o suyla kendim de yıkandım sonra da birkaç akrabamıza ziyarete gittik böyleydi
nuh17 zeynep865 tuzlu suda bi durladik oyle cok duydum tuzlamadik kokuyo diye valla zarari olcagini dusunmedim olmadi da eskiler de o kadar salak degil
Mrvsmt2502 Tusa_ 40 uçurma 40 çıkarma 40 banyosu ne denirse desin böyle bi şey yok . Bu Türklerin şamanizm inancından kalma adetler.
Femme1 Tusa_ yarı kırkı çakınca oğlumu temızcene yıkadım dua ettim 40 gün dolunca da öyle yaptım Mevlüt okuttum o kadar gerısı hıkaye