bluerainbow süt de vermemelisiniz. Besinleri tek tek tattırmalısınız 3 gün boyunca. Ve ilk başta haşlama yapıp yedirseniz iyi olur. Örneğin havuçla başlayabilirsiniz. Direk su da haşlamak yerine buharda haşlarsanız vitamini de içinde kalır. 2 ayrı besini aynı gün içinde tattırmayın. Alerji olup olmadığını ancak tek tek tattırarak anlayabilirsiniz. Yumurtanın ilk sarısını tattırın sonrasında bir süre geçince beyazını tattırabilirsiniz 🌸 balık tadımı için 9.ayını beklemelisiniz. Yoğurt tadımına başlayabilirsiniz. Ama dediğim gibi diğer besinlerle aynı gün tattırmayın. İlk tadım günü 1 çay kaşığı, 2.gün 1 tatlı kaşığı, 3.gün 1 yemek kaşığı şeklinde tadım yaptırmalısınız. 4.gün artık istediği kadar verirsiniz. Ek gıda döneminde tadımlar bitene kadar doyurmak için yedirmeyin ası üstünde tadımlık. Ve tattırım yapmadan önce emziriyorsanız emzirin, mama veriyorsanız mama verin. Su içirmeyi ihmal etmeyin 🌸 bir de her tadımın içine 1 2 damla has zeytinyağı koysanız iyi olur kabız olmasını önler 🌸 tavuk eti çok tavsiye edilmiyor. Kırmızı et içinde 7.8.ayını bekleseniz iyi olur en azından tadımlar bitene kadar. Çift çekilmiş kuzu kıyma olursa iyi olur. Kuzu olmasının sebebi, normal inek etinde antibiyotik olması muhtemel, kuzu eti daha taze ve daha sağlıklı oluyor. 🌸
En büyük tavsiyem, kesinlikle püre şeklinde vermeyin. Sonrasında da hep püre istiyor bebekler. Çatalla ezip hafif pütürlü halde verin. İlk başta reddedebilir, sütünüz varsa süt damlatabilirsiniz tadım vereceğiniz besine. Bir süre sonra parmak gıdaları direk eline verseniz çok iyi olur. Bu süreçte etraf batabilir kirlenebilir önemsemeyin bu şekilde yemek yemeyi öğreniyorlar.
Renkli gıdaların alerji riski daha yüksek, domates çilek kapya biber vb. Bunları verirken bebeğinizi dikkatli izlemelisiniz.
Pişik olursa vücudunda kızarıklık olursa o gün verdiğiniz besini vermeyi bırakmalısınız. 1 ay sonra tekrar denersiniz.
Öğürebilir boğulur gibi ses çıkarabilir bunlar çok normal endişelenmeyin. Panik olmayın.
Aklıma gelenler bunlar 💜