efeninannesi4207 ben lokanta usulü yapıyorum annem de patates havuç koyar ama benim yaptığım çorbayı saha çok sevdiği için benim yaptığım gibi yapıyor artık.
Sıvı yağı koyuyorum göz kararı bir ya da yarım soğanı kavuruyorum sonra bir kaşık un koyup kokusu çıkana kadar kavuruyorum o sırada koyulaşacaktır biraz daha yağ koyup açabilirsin daha sonra iyi yıkanmış mercimekleri koyup kavuruyorum rengi sarı olana kadar daha sonra bir çay kaşığı zerdeçal koyarım tuz ve az bir şey de karabiber koyarım daha sonra 7 su bardağı sıcak su koyup mercimekler yumuşayana kadar pişiririm 10 15 dk içerisinde pişer daha sonra blanderla çekiyorum pürüzsüz olana kadar bi 2 dakika da öyle kaynar daha sonra servis esnasında bir tavaya sıvıyağ ve kırmızı toz biber koyup kızdırıyorum üzerine döküp servis ediyorum