theyikik Kızlar bir kaç sene önce bi hoca tanıdığımız çocuklarınıza verdiğiniz isim dışında bi de sadece anne babanın bildiği bi isim koyun demişti. Sebebi de büyü falan yapılırken isim söylendiğinde tam isim söylenmediği için tutmazmış var mı böyle yapan 😅
defnemiraybebek theyikik ben yaptım göbek adı konulurken gerçi anneler falan yanımızdaydı ama bizlerden başka bilen yok
Dmt-01 theyikik bana da bi arkadaşım söylemişti eskiler öyle yaparmış.Ama kuran geçen bir isim olsun demişti.Bende oyüzden kulağına ezan okuturken hem kimlikte yazan ismini hemde kuranda geçen bir ismi okuttum.Benimde o şekilde kulağıma okunan ismi kimse bilmez mesela.kimliktekini bilirler
NeclaLeylaCeydaOhnealaneala limonzeytinmom Sadece babası mı biliyor? Sizin bilmeniz gerekmiyor mu ama annesi olarak?
ikibaloglanannesi Oğlumun 2.ismi var tek eşim biliyor kulağına okurken koydu. Tek bildiğim 1.ismi.gibi türk kökenli koymuş :))
NeclaLeylaCeydaOhnealaneala theyikik Ben bunu yaklaşık bir 2 yıl önce öğrendim. Öncelerde böyle bir şey hiç duymamıştım
limonzeytinmom NeclaLeylaCeydaOhnealaneala yanımızda dayım okudu 10 kişiye yakın vardık da. O mu olsun bu mu olsun dedi hatırlamıyorum bile. Bence kimse hatırlamıyor 🤭
Karmom Evet biz de yaptık. Hatta anne babalar bile bilmiyor sadece babası ve ben biliyoruz. Zaten kayınvalideme söylesem bütün sülale o ismi öğrenirdi ahskdl
theyikik @limonzeytinmom @SweetMom__ @ikibaloglanannesi @defnemiraybebek @Dmt-01 @Karmom ay herkes biliyormuş şaşırdım. Bizde yaptık sadece eşimle ben biliyorum 🫠🤭
Derinmom26 theyikik evet bende duydum ve çok mantıklı geldiği için ek bir isim koyduk. Eşim kulağına okudu bende yanındaydım. İkimizden baskasi bilmiyor. Koyduk ve unuttuk dedik o ismi😊
Yineben theyikik benim kızımın var ama ben bilmiyorum babalığım koyarken yaptı. Kızım için ileride sıkımtı çekmesin büyğ yapılmasın dedi. Eşimin ailesine güvenmiyoruz da
theyikik Yineben evet bize de büyü meselesi mantıklı geldi diye koyalım nolcak dedik. Allah yavrularımızı her türlü kötülükten korusun 🙏
herseySeninleguzel11 theyikik Ben bunun uydurma olduğunu düşünüyorum öyle olsa Peygamber Efendimiz SAV tavsiye ederdi. Oysa ki Efendimiz SAV Nas Felak sureleri okumamizi istemiş büyüye karşı . Bir de vefat edince ölüye telkin verildiğinden tam isim soylenmesi gerekiyor diye de okudum gizli isim olduğu için olmazmış.
theyikik herseySeninleguzel11 ya bilemedim, arkadaşımızın babası imamdı. o öyle tavsiye etmişti benimde aklımda kalmış.eşime söyledm o da koyalım diyince koyduk biz de 🤔
gurbetcimami theyikik biz bunu ikinci çocuğumda öğrendik ona yaptık iki ismi var ama sadece babasıya ben biliyorum ama kızımda bilmediğimiz için yapmadık