Dogacelik ben hem çalıştığım hem de okuduğum için kizimi 1 yaşında anaokuluna verdim. İlk okulunda oryantasyon süreci 3 gündü. İlk gün 3 saat, ikinci gün öğle yarim gun ( yemek+uyku okulda), son gün tüm gün okulda beraber kaldık. 4. Gün okula, pedagoguna teslim ettim ve aksam aldim.
Diger okulunda ise 2 hafta oryantasyon süreci vardi. İlk 3 gun 2-3 saat, sonraki 3 gün yarim gun ve sonraki gunler tam gun okulda kalıyorlar. Ama kizimin daha önceden tecrübesi olduğu için 1 hafta sonra alışmıştı ve sıkıntı yaşamadık.
Dipnot olarak ben anaokulunda çalışıyorum ve genel olarak 2 hafta oryantasyon süreci vardır. Günleri böleriz, ve İlk günler haricinde aile ile denemeler yaparız. Ebeveynleri kahve içmeye personel odasına, veya başka bi alana göndeririz, ta ki çocuk ebeveynini ısrarla arayana kadar. Ama günden güne bu süre uzar ve sonunda cocuk alışır. Bu oryantasyon süreci çok hassas ve oldukça önemlidir. Cocuk girdiği yeni ortamı keşfeder, ogrenir hem de korkar çünkü farklı bir ortam, farklı yetişkinler ve kendi gibi bir çok çocuk vardır. Bu nedenle süreç bazen kısalır bazende uzar alisma durumuna bağlı olarak. Waldorf eğitimi biraz daha özgürlükçü ve doğayla iç içe eğitimi savunur. Her eğitim çeşidi farklılık gösterir ama temeli çocuğu eğitmek ve mutluluğunu devam ettirmektir.