sscan40 3 gün kuralını uyguluyorum fakat alerji olduğunu nasıl anlayabilirim? Döküntü falan mı gelişiyor hemen
tuvbar Bizde 6 ay 3 günlüğüz havuç,patates ve yoğurt denedik.3 gün kuralı ile 2 öğün veriyorum. Öğlen 12,1 gibi ilk tadım Akşam 17,18 gibi tadım yaptıklarımdan veriyorum bu şekilde aslında tekrar şans veriyoruz.Doymasına değil alışmasına odaklanıyorum
253 kimbumadam ben açıkçası meyvelerde ve sebzelerde mevsimi olmayan hiçbir şeyi denemedim yazın yaz meyveleri ve sebzelerin denedim kisinda aynı şekilde diğer sebze ve meyveleri deniycem karışım yaparken meyve yada sebzelere alerji geliştirme diye içine koyduğum buğdaya alerjisi olabilir diye düşünüyorum
kimbumadam 253 şu an mevsiminde olanların sayısı bu zaten :) 3 gün denenme amacı diğer besinlerle karışmasın diye , yoksa 3.gün yediğinde çıkar değil😊 Dediğim gibi çok düşük ihtimaller .. Alerjen gıdalar yazın google çıkanları 3 gün deneyin Kalanına inanın gerek yok
253 kimbumadam Birde benim kızım zaten alerjik olduğu için ufak tefek döküntü de katı diyete tekrar donmuyorum çünkü doktorumun söylediğine göre bebeğin bu besinlere alışması gerekiyor eğer patatese tepki verdiyse 3 gün sonra tekrar veriyorum aslında denedigim ürünlere alerji gelistirmediyse artık o ürünleri karıştırıyorum ve içerisine farklı bir ürün ekliyorum
kimbumadam 253 yumurta beyazına alerjisi var Sadece yüzü kızarıyor kaka yemiz Üstüne gidiyoruz bırakmıyoruz aşsın diye 🌸 Çevremde 20 çocuk varsa hiçbirinde sebze alerjisi duymadım Süt ve yumurta sadece İstatistik olarak bakmak lazım yani
253 kimbumadam yumurta beyazını 1 yaştan önce verilmediğini biliyorum gerçi kaç aylık bilmiyorum bizdede yumurta alerjisi vardı ama biz aştık şükür ama dediğim gibi alerji durumlarında doktorum bana da katı diyet değilde acarak yavaş yavaş alıştır demişti
DevosMom kimbumadam Çevremde 20 çocuk varsa hiçbirinde sebze alerjisi duymadım Sizin çocuğunuzda veya çevrenizdeki 20 çocukta sebze alerjisi gelişmesi ve duymadınız diye diğer bebek ve çocuklarda olmayacağına dair kanıtlanmış bir şey yok ama siz de biliyorsunuz ki her çocuk aynı değil. Anlıyorum kendiniz 3 gün kuralıyla vermediniz ve karşısınız saçma buluyorsunuz da doktoru ve annesi o şekilde uygun görüyorsa sizin 3 gün kuralıyla veriyorlar diye insanları oyalanma adı altında yargılama hakkınız yok ki siz bebeğiniz için uygun görmemişsiniz deneyenler uygun görmüş.
goncarda kimbumadam oğlumun yeşil kabağa alerjisi çıktı ve bunu tadımda öğrendik kusma döküntü kakada kan bütün belirtileri gösterdi. Çevrenizdeki 20 bebekte olmadı diye insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. Ki ben çok araştırıp en az riskli gıdalarla başlıyım diyr düşünüp ilk kabak vermiştim
Dedektifgadget nnoktaa keçi sütü bulamadığım için inek sütü ile yoğurt mayalyicam henüz yapamadım, Onun dışında hepsi aynı ben 5 ay 18 günlükken başladim , hala tadimlardayjm ekleye ekleye gidiyorum.
DevosMom Dedektifgadget keçi sütünü migros uygulamasından taze direkt kısmından bulabilirsiniz orada var
Dedektifgadget kimbumadam merhaba buğday ne buğdayı olucak? Labne matkketten alınan mi ? Ben lor deneyeceğim evde bakalım
kimbumadam Dedektifgadget Siyez Tam yulaf Tam buğday Ruşeym ogdan alıyorum bazen wefood Labneyi başta üreten anneler ty dan alıyodum az yiyodu yetiyodu:) Biraz pahalı bence Artık marketten alıyorum bio gurme ya da kiri
circus Dedektifgadget pınarın organik labnesini alıyorum seviyor baya bebe bisküvisi hurma özü meyve püreleri ( şeftali elma genelde ) bu en sevdiği kahvaltısı
253 @“Duruelam”#p3172148 evt bende açıkçası sebze alerjisi duymadım belli başlı alerjen besinlerin üstünde daha çok durdum bir yerde aslında ama yinede ek gıdaya doktorumun önerisiyle 5 aylıkken başladım yeni yeni tadimlari bitirdim aslında beşinci ayda tek öğün veriyordum 6 ayda 2 öğün şeklinde verdiğim için tadimlari erken bitirmiş olabilirim
kimbumadam 253 5 ay 10 günlük başladık bizde Bebek için en iyisini doktoruyla annesi bilir bazen babası😜 Herkes içine sineni uygulasın Ben bu şekilde pozitif sonuç aldım Yumurta beyazı olayı da hikaye ek gıda başladığı anda verilebilir Çilek de verilebilir Sadece bal yasak
253 kimbumadam tabikide herkez içine sinen neyse onu uygulasin sonuçta herkes kendi bebeginin neye ihtiyacı var daha iyi bilir burda sadece fikir alışverisi yapılabilir kimse kimsenin çocuğuna müdahale edemez ztn 😀
dugme kimbumadam lor peynirin içine biraz zeytinyağı biraz sıcak su ekleyip isteğe ve bebisin ayına göre kekik çörek otu ceviz badem ekleyip hafif blendardan geçirip verebilirsiniz 🌸
sscan40 ayseguloktar Nasıl bir kızarıklık acaba bu aralar oğlumda mesela çizgi şeklinde kırmızılık oluyor geçiyor yani pütürlük gelmiyor ele hassas ciltli
kimbumadam DevosMom öncelikle yazdıklarım yeni başlayacak anneleri ilgilendiriyor seni değil. 3 gün kuralı yapan anneler salaktır falan demedim çünkü Oyalanmak kelimesi de Türkçe’de kötü bir anlam taşımıyor🤔 Bunu sadece ben değil bir çok uzman + doktorumuz öneriyor🌸 Haddine değil yani yaptığım yoruma karışmak🙏🏼
DevosMom nnoktaa bu sabah avokado, yumurta ve lorlu güzel bir kahvaltı yaptı beyefendi, öğleden sonra için havuç çorbası+yoğurt vermeyi planlıyorum. Akşam için de kayısı yoğurt vereceğim. Kabızlık durumuyla karşı karşıyayız gerçi keyifli, gaz çıkarma problemi falan yok ama insan yapmayınca canı yanıyor diye endişeleniyor😌
nnoktaa DevosMom bu saat oldu yamo da hala yapmamış. Fakat bir koku var ki öööffffff 😂 oğlum ne yedin böyle diyorum 😬
Dedektifgadget DevosMom merhaba canım loru kendin mi yapıyorsun? Ve sabah uyanir uyanmaz önce kahvaltı mı olmalı? Ben emziriyorum şuan durmuyor çünkü
ZeydsMom 4 aydan ufak ufak biseyler tattiriyordum. 6 aylik baya baya yiyor artik . Karisik seyler yapmiyorum. İrmikli ,yulafli falan muhallebiler yapiyorum sadece meyve katiyorum icerisine. Sabahlari yumurta sarisi veriyorum onu pekmezle seviyor ben de oyle veriyorum. Corbalar yapiyorum sebzelerden. (Et suyunda) Yogurtla destekliyorum . Blendr etmiyorum catalla eziyorum herseyi. Boyle aralardada lor peynir labne, bebe biskuvisi falan gibi seyler veriyorum. Pankek yapiyorum kucuk kucuk agzina koyuyorum yer. 3 gun falan yapmadik ve bunu yemesin onu yemesin yapmiyorum. 😄