badeismomm Ya ben şahsen rutin oluşturmaya çalışıyorum. Tabi kendisi bozuyo arada sırada o anki ihtiyacına göre de ilerliyoruz mesela emme saati gelmediği halde çok gazı varsa yada ısrarla meme istiyosa ona göre tekrar saat ayarlamak gibi. Ama genel olarak rutine bağlı kalmaya çalışıyorum. Emiyo, odada turlayarak gazını çıkarıyorum (ki genelde en uzun bu kısım çünkü sürekli çıkardığı halde gazlı bi bebek) sonrasında benimki kucakta sallanarak uyumak istediği için koluma alarak sallayarak uyutuyorum bu kısmı bebeğin neyi sevdiğine göre ayarlamak lazım. Bi arada omzum haricinde uyumuyodu mesela. Tabiki şöyle bi durum var, her koluma alıp salladığımda direk uyumuyo. Gazdan dolayı kendini sıkıyo, sağa sola atıyo, ağlıyo. O anlarda yatağa koyup bi kaç saniye sakinleştirip düzgün pozisyonda geri alıyorum iyice mayışana kadar bu şekilde ilerliyoruz. Bazen kısa sürüyo bazen uzun, yada yatırıyorum tuvalete gidip geliyorum uyanmış oluyo 😂 Böyle anlarda tekrardan uyutma aşamasındaki hareketleri tekrarlıyorum. Uyuyana kadar bu şekildeyiz. Eğer bi kaç tekrara rağmen geri uyumazsa tekrardan biraz emzirip sakinleştirip rutini başa sarıyorum. Ki bende bi kaç gündür tekrardan düzen oturtabildim atak haftası atlattığımız için olan düzeni bozulmuştu. Çoğu ağladığında bende memede uyusun gerekirse diyodum. Ama bu sefer uyuduğu için gazını çıkaramıyodum ve oğlum uyurkenki sürede gazı bağırsaklarına inip uyandığında iyice huzursuz ediyodu. Ki ekstra olarak biraz kilolu olduğu için en son kontrolde doktoru beni epey uyardı her ağladığında meme vermeme konusunda. Benim rutin için ısrarcı olmamda bunun epey etkisi oldu. Baya uzun oldu ama demeye çalıştığım esas şey en azından alışana kadar rutinde ısrarcı olmak gerektiği, sonrasında zaten kendileri bu düzeni istiyo.