incilim Merhaba kızlar 7 aylık ikizlerim ek gıda + formül mama alıyorlar. İnsanlar sürekli mama zararlı ilerde şeker hastalığı falan yapar kesmeye çalış diye daraltıyorlar canım sıkılıyor. Böyle bişey var mı . Tabiki anne sütü daha iyi ama kısmet olmadı çok üzülüyorum
Eylul301023 incilim kimse keyfi olarak mama vermiyor bana da çok diyen oldu hepsine cevabı verdim anne sütü yoksa bebeğin almasi gereken en faydalı şey formül mamadir ek gıdaya geçtik 8 ayligiz azalttım doktorum 1 yaşında birakabilirsin dedi kilosu boyuna bakip ama o zamana kadar az da olsa vereceğim
Elfgrn incilim Yani bu insanları anlayamıyorum ben 6 ayından sonra ek gıda desteği verilebiliyor Evet peki yeni doğan bir bebeğe ne verilmesi gerekiyor anne sütü yoksa bu insanlar bunu anlamıyor Ne yapmamız lazım eskilerin yaptığı gibi bulamaç yapıp bağırsaklarını mı çökertelim. Bu gibi durumlarda insanların ağzı açılır açılmaz kapatılması gerektiğini düşünüyorum ben yoksa devamında insanın psikolojisini bozuyorlar. Formül mamaya zehir gözüyle bakan insanların çoğu çocuklarına bağırsaklarının kaldıramayacağı şeyler vermiştir %100 eminim onların verdikleri emin ol formül mamadan daha zararlı
Ardenaden incilim tabiki keske her bebek anne sutu alabilse ama bu imkansz kimsede mecbur klmasa mama tabiki vermez.Faydasi oldugu kdr icnde zararlinoldgu soylenen maddelerde var ama yapacsk birsey yok acliktn mi ölsünler.1 yasnda kesersiniz
Gzdnr17 incilim yaşadığın yerde ki insanlar kaç devrinden kalma ya 😩 formül mama anne sütüne en yakın şeydir Cahiller konuşmasa keşke hiç Böyle yaparak anneyi mahvediyorlar
Eylul301023 incilim keşke bunu diyen cahil insanlar da bana mama yerine normal market sütü ver diyorlardı 1 aylık bebeğe sütün ne gibi faydası olabilirse onun için takılmayın 😂
ornitorenkperi Elfgrn benim kendi babaannem mama verme salak olur dedi. Kendi kardeşinin karısı vermiş hapsi salakmış . Hiçbiri aklı başında değilmiş
incilim Elfgrn insana eksik hissettiriyorlar yanlış mı yapıyorum diye düşünüyorum artık naparsam yapim bişey buluyorlar
Elfgrn ornitorenkperi tövbe tövbe yani çocuğun bebeğin veya yaşadığı travmalar küçüklükte bunlar sorumlu tutuluyor şimdi öyle bir şey olsa emin ol şu anda akıllı bir tane insan olmazdı. Kocakarı uydurması hepsi yani kendilerini bir sebep arıyorlar bunda mama olarak inandırmışlar zararlı diye Ben Bir dönem kullandım mama ağızlarına bile açtırmadım yani bakışlarımla susturdum böyle insanları izin verirsen ileriki dönemlerde Çünkü daha fena psikoloji bozuyorlar dediğim gibi
Elfgrn incilim işte tam bu noktada gerekirse aranızı kötü yapacaksınız en yakınınız olsun En uzağınız olsun size de bebeğinize zarar veren insanları Uzak tutun çevrenizden. Bu insanların size zarar vermekten başka bir yararı olmaz bu konuda ya ağzının payını vereceksiniz ya da aranızda mesafe koyacaksınız. Siz ne kadar karışılmasına izin verirseniz o kadar kendilerinde müdahale hakkı göreceklerdir
kimbumadam incilim ben anne sütü içen bebekle mama içen bebek arasında fark görmüyorum. Araştırmalar var evet , kıyaslanamaz sözde Ama aynıyız , aynılar… sezaryen ve normal doğum için de aynı şeyi düşünüyorum. Annelere boşuna stresten başka bir şey değil.
incilim kimbumadam bunları söyleyen insanlar sanki mamadan hasta olan yüzlerce insan görmüş gibi kendilerinden emin söylüyorlar şaşırırsınız
kimbumadam incilim ben 3 ay emmişim.Meme reddi olmuş sonra.. Kendimden biliyorum bağışıklığım kuvvetli Ortalama bi zekaya sahibim 9 aylık yürümüşüm 1 yaş bez bırakmışım Bıcır bıcırda konuşurmuşum Kızım 3.aydan beri mama içiyor şu an 1 yaş Sadece 1 kere hasta oldu oda ben kötüydüm yanında yattım benim hatam yani Kan değerleri tavan Ee nerde anne sütünün hikmeti içen de bir içmeyende 😂 kasma hiç
dodu0207 incilim kimse bebegine ilk secenek mama vermek istemez tabiki anne sütü ideal ama yoksa napalım. Seker hastası vs diye duymadım ama bu mama isinde iceriklere bakarak almak lazım ben ilk mama alacağım zaman aptamil bebelac vs iceriklere bir baktım palm, kanola yağı gibi zararlı bir sürü yağ var kesinlikle vermedim onları. Golden goat ve sma da bu kanserojen yağlar yok. Ayrıca her zamann süt verenler tamam da beslenmelerine de dikkat ediyolar mıydı acaba annenin de sağlıklı besleyici beslenmesi önemli bence. Gidip hep paketli gıda yiyip noddle yiyip sürekli sigara icen bir annenin sütüne simdi tamamen sağlıklı diyemeyiz bence. (Tamamen benim fikrim emzirirken sigara icenlere bir laf etmedim) 🙈
izd incilim anne sütü yokluğunda (ki sebebi tartışmaya kapalıdır, anne emzirmek istememiş bile olabilir, çok normal) özellikle ilk 6 ayda tek seçenek bence formül sütler. Ama ek hıdaya geçişle beraber eğer ki bebekler yemek de yiyorsa evet bence de mama sistematik azaltılabilir. Ben ek gıdaya başladığında kestim mamayı ki emzirdim ve zaman zaman az miktarda mama verdim.
dilberhala1 izd İnan mesela ben emzirmekten zerre keyif almıyorum 😂 hiçte sevemedim emzirmeyi benlik bir olay değil emzirmek 😂 ama evladıma kıyamıyorum mecbur emziriyorum yani bağışıklığı açısından.
izd dilberhala1 yani bence bu eleştirilecek bir şey değil, bana göre emzirmek müthiş bir şey, bayılıyorum ama hepimiz aynı şeyi srvemeyiz di mi
mihriiican dilberhala1 ben bunu söylediğim zaman o kadar tepki aldım ki çevremden. 😵💫 sanki herkes emzirmeyi sevmek zorundaymış gibi. Sizi tebrik ediyorum sevmediğiniz halde devam etmeyi başarmışsınız ben başaramadım 😂
Deletedmom_112 incilim bu formül mama zararlı vermeye diyen insanlara, tamam mama vermiyorum mama yerine ne vereyim desen, sana pirinç unlu ,sütlü, şekerli tarifler verirler, sanki bunlar çok faydalıymış gibi anlatırlar.
heygorl izd Aynen kesinlikle kişisel ben sevmemiştim mesela emzirmeyi. Bana göre müthiş değildi. Post sahibi için ilk bir yaşa kadar gelişimi için anne sütü alıyorsa o almıyorsa mama asıl gıdadır. Ek gıda adı üstünde ek gıdadır. Çocuğınızda gelişim geriliği olur keserseniz
izd heygorl evet bazen ben de formül sütten vazgeçmek adına erken ek hıdaya geöiş duyıuorım, çok tavsiye edilen vir şey değil