kkaleyna Merhaba hanımlar, ek gıdaya geçen bebeğime dut pekmezi verebilir miyim? Aslında aklımda keçiboynuzu pekmezi vardı. Ama annem dut pekmezi almış onu verebilir miyim?
3kedili2bebekli kkaleyna pekmez tatlı, tatlı bir şey önerilmiyor pekmez vermenize zaten gerek yok yoğurt sebze meyve tattirin onları oturtun sonra kıyma, yumurta, peynir turevine gecersiniz daha iyi olur
Bebegim3535 kkaleyna kan yapması açısından güvenilir şekersiz karadut pekmezi veriyorum. Kızımda da vermiştim bir sıkıntı yaşamadık hatta kızımın düşük olan kan değerlerini karadut pekmezi yükseltmişti
livanurvealpinannesi61 3kedili2bebekli e bize niye doktorlar hemşireler 6 cı ayda pekmez verin diyor. Öneren doktorlar yani.
Uykusuz-annee 3kedili2bebekli aksine doktorum bize pekmez veriyormusunuz diyor pekmezin kendi şekeri olursa sorun olmaz ekstra şeker ilavesiz olucak pekmez kan değerleri için çok faydalı
3kedili2bebekli livanurvealpinannesi61 benim doktorum ve görüştüğüm ebe, hemşireler de önermiyor pekmez tatlı ve su an tatlı gıda alımı ek gıda sürecini olumsuz etkiler çünkü hatta anne sütü alımını da azaltabilir
sokaklahmacunuu kkaleyna keciboynuzunu 1 yas ve sonrasinda dedi doktorumuz uzum pekmezi verdim simdi karadut ozu veriyorum
livanurvealpinannesi61 3kedili2bebekli benim 2 çocuğum var. ikisine de 6 cı aydan itibaren pekmez özü veriyorum. Şuan biri 3 yaşında diğeri 5 yaşına girecek hiç öyle bir sorun yaşamadık. Gittiğim hastahane de ki doktorlar 6 7 ci aydan itibaren pekmez başlayalım demişti. Hepsi farklı doktordu. Sağlık ocağı da ver demişti. Biz ek gıda ve anne sütünde sorun yaşamadık hiç
3kedili2bebekli Uykusuz-annee şeker ilavesiz pekmez de yeterice tatlı oluyor evet çok faydalı ama ek gıdaya yeni gecis için çok riskli bir ürün daha tadimlari bitirmemis öğün oturtmamis bir bebek için tatliya yönelmek oluyor yine de siz bilirsiniz ben tercih etmiyorum doktorumun önerisi ile sonraya biraktim
Uykusuz-annee 3kedili2bebekli tadimlari bitirdikten sonra verilmesi daha mantıklı tabi önce sebzelerden başlamak gerek ☺️ pekmezi en sona bırakmak daha mantıklı iki günde 1 çay kaşığı seklinde vermek daha iyi şuan ben hergun kahvaltıda 1 yemek kaşığı veriyorum 9.5 aylık o zamanlar 2 3 güne 1 bir çay kaşığı seklinde verdim ☺️
3kedili2bebekli livanurvealpinannesi61 bebeklerim henüz 7 aylık pekmez için 2-3 ay daha vakit var tatlı için acelemiz yok ağırdan alacağız diye anlaştık her bebek bir değil çünkü
livanurvealpinannesi61 3kedili2bebekli meyve de tatlı bebeğiniz meyve yemiyor mu sadece sebze mi yiyor.
3kedili2bebekli Uykusuz-annee heh birine anlatabildim evet süreci bozuyor derken bunu demek istedim 😂
kkaleyna Uykusuz-annee açıkcası ben kansızlıktan korktuğum için vermek istiyorum ama kararsızım sizin dediğinizde mantıklı
Uykusuz-annee kkaleyna ben o şekilde verdim kan değerleri güzel çıktı doktorum pekmez ver diyor zaten ☺️ başlangıçta 2 günde 1 çay kaşığı seklinde verebilirsiniz ayı büyükten sonra günde 1 yemek kaşığı verirsiniz
3kedili2bebekli kkaleyna kansızlığı varsa pekmez iyilestirmez sadece yardimci elementtir damla baslamaniz gerekiyor onun için ileri boyuttaysa da doktor ilaç yazar zaten