Rukiye1207 bu arada ameliyat çok kolay, calpol 1 kere verdik sonrasında rahatlasın diye ama gerek bile yoktu, en zoru aç kalmasıydı, sabah ilk ameliyatı bebeğe ayırıyorlar ama gece 2’den sonra beslemek ve ameliyattan 2 saat sonra da beslemek yasaktı, aç kalınca çok ağladı, doyunca hemen normale döndü.
Ameliyattan sonra kalan 3 haftalık alçı yordu bizi, hiç değişmeden kaldığı için ve tam yazın ortasına denk geldiği için bacağı çok tahriş olmuştu ve çok ödemliydi, ayakkabıyı giydiği andan itibaren 48 saat boyunca durmadan ağladı, gruplardan öğrendiğime göre neredeyse tüm bebeklerde oluyormuş. Ama ödemler indikçe ve alıştıkça çok kolaylaştı.
İyi bir ortez kullanmak gerekiyor ki ayağı daha az tahriş olsun ve rahat etsin. Biz basko marka olanı aldık doktorumuzun tavsiyesi ile, piyasadaki en iyi ayakkabı buymuş.
Ne kadar ağlasa da asla çıkarmamak gerekiyor, çok zor olsa da maalesef alışması lazımmış.
Bizim ayağımız sert yapıda olduğu için 6 ay boyunca 23 saat kullanacağız ve 4 yaşına kadar da devam edeceğiz