zeynepays kızım 1 yaşında; 4-8-9 en zor aylarımızdı. Ne uykusuzluk ne huzursuzluk ağlamalar sinir halleri.. 8.ayda uyku gerilemesi zaten var. Bir de algıları becerileri değişiyor/artıyor, farkındalık artıyor. Öğrendikleri her şeyi uykuda tekrarlamak istiyorlar. Bizimki mesela hangi sesi çıkarmayı ya da hangi hareketi yapmayı keşfettiyse uykuda da bunu yapıyordu. Uyku ihtiyacı da değişiyor yavaş yavaş 3 uykudan 2 uykuya geçecek; uyku aralıklarına dikkat etmek gerekiyor. Ona rağmen yine de direniyorlar. Gözleri kapanıyor mesela uykusuz ama zorla kendini uyandırıyor