begmom şöyle ki kızamık Suriyelilerin geldiği dönem arttığı için 9. Aya eklenmiş tedbir amaçlı. Sonrasında pandemi ile birlikte hijyene dikkat edildiği için bu veri baya düşüyor yani aşıya da aslında gerek kalmıyor. Bu bilgiyi doktordan alıp yaptırmamaya karar verdim