esraes havuçla başlayabilirsiniz. 3 gün havucu deneyin. Çatalla ezerek verin. Ben yoğurdu 4.ayda veriyordum. Manda yoğurdu fslan gelmişti. Bir daha bulamam belki diye vermiştim açıkçası. O yüzden 2. Ve 3.günlerde genelde yoğurtla karıştırdım. Ama yoğurt denemediyseniz veya alerjisi varsa suda veya buharda 15 dk halayın çatalla ezip 3 gün verin. İlk zamanlar dili dışarı da yemesi falan normal reflex bu. Ağzından çıkarması da normal. Çatala ezebildiğiniz kadar ezin ki ilk yemesi kolay olsun sonra yavaş yavaş daha az ezersiniz.
Havuç tan sonra tatlı patates deneyebilirsiniz. Lif oranı yüksek olduğu için bağırsak sindirimine yardımcı. Diğer lif oranları yüksek sebzeleri deneyin sonrasında. Zeytinyağı da ekleyin. Ama çok koymayın tadı ağır oluyor bazen yemiyorlar. Zeytinyağınız sızma yağ olsun. Riveria falan almayın.
Ben patatesi 6.aydan sonra verdim. Bağırsak florasının ek gıdaya alışmasını bekledim açıkçası. Daha sindirimi zor bir besin.
Çorbaları hemen içemiyorlar. O yüzden bence en azından denemelerin bitmesi beklenebilir veya en azından yarılanmış olması beklenebilir. Çünkü reflexlerinden dolayı ağızlarında tutamıyorlar biraz zaman alıyor. 6 ay sonrası genelde alışıyorlar.
Un alabilirsiniz Muhallebi yapmak için. Ama biraz deneme yaptıktan sonra muz deneyerek tadlandırabilirsiniz. Kabul etmiyorlar tek çünkü. 6 7 sebzeden sonra 1meyve 1 sebze diye de gidebilirsiniz. Ara öğün bulmak zor oluyor 😅