Gulgok12 formül mama nasıl ki anne sütü 3 yaşa kadar öneriliyorsa oda aynı şekilde 3 yaş . Fakaaattt çoğu anne sütü verebiliyor olmasına rağmen gerek ek gıdaya bir an önce geçme yahut emzirme zorlukları gereği 3 yaşı beklemiyor. Bir de 3 yaşa değin devam edildiğinde (emzirme/sağım/formül mama ) bazı sorunlar var şöyle ki gece beslenmesi kesilmemişse/ kesilememişse gerekli ağız temizliği o an uyku kalitesi de bozulmaması adına yapılamıyorsa biberon çürüğü denen bir çürük meydana geliyor bu yönden de riskli dezavantajı var . Benim önerim düzen tutulmasında bir sorun yoksa ,ağırlığı ek gıdaya başlama sonrası ,ek gıdaya vererek sütü/formül sütü daha az oranda yine de devam etmek ( gece hariç ) ve ağız temizliğine ekstra önem göstermek . Ben şahsen 4. Ay atağı ile gelen beslenme reddi dolayısıyla emzirme işim 4. Ay civarı bitti , sağım yapmaya devam ederek yanında destekleyici formül mama işe yaşına değin devam ettim 14. Ay da da zaten iş hayatıma geri döndüm . Fakat 3 yaşına kadar bir şekilde asla gece beslenmesini kesemedim, ağız hijyeninide geceleri düzenli sağlayamadım , kah hasta oldu hiçbişey yemediği için formül mamaya sarıldım ( onu reddetmiyordu) kah kesmek istediğimde çok direndi ağladı kıyamadım derken 3 yaş doğum gününde kesmeyi başardım . Lakin ön dişlerde biberon çürüğü denen çürüğün başlangıcı meydana geldi bende çocuk diş doktoru ile görüşerek 3 ayda bir flor jel uygulaması yaptırmaya başlayarak çürüğün önüne dolaylı olarak geçmeye çalışıyorum . Benim süt/formül mama öyküm/ deneyimim bu şekilde sonuçlandı. Fikir olsun size de ….