handesim53 soğuk için sıcaklık ayarını düşürebilirsiniz her makinede var o. Ama zaten soğuk kahvenin temeli buzdur. Siz bardağa buz koyup üzerine sıcak espresso çekip soğuk süt koyarsanız latte yaparsınız mesela. Soğukta sütün köpürtülmesine ihtiyaç yoktur. Kaliteli bir makine istiyorsanız eğer Siemens 7 veya 9 serisine bakabilirsiniz. Bunun dışında da Melitta ve Delonghi bakmanız daha büyük avantajdır. Kahvenin, espresso cihazlarının devi bu iki marka. Miele var bir de ama ciddi bir bütçe ayırmanız lazım o yüzden onu pas geçiyorum.
İç mekanizmalarında kahveyi öğütüp, pressleyen kısım philipste plastik bir zaman sonra aşınıyor ama yukarıda saydığım markalarda paslanmaz çelik bunlar. Philipste su için filtre almanız gerekiyor sürekli, filtresiz de kullanabilirsiniz ama belirli bir kahve sayısına ulaştıktan sonra cihaz zarar görebiliyor. İç aksamını çıkarıp yağlamanız gerekiyor sürekli çünkü yıkanamıyor Phillips’in sadece silmeniz gerekiyor, yıkayabilirsiniz ama aşındırırsınız. Diğer markaları yıkayabiliyorsunuz. Ekstra olarak philips sütü dışarıda bir haznenin içerisinde köpürtüyor görmüşsünüzdür illaki. Fakat saydığım diğer markalar delonginin düşük modelleri hariç sütü içine doğru vakumlayıp yüksek basınçla daha sıcak köpürtüyorlar. Zaten philipsin sıcaklığının düşük olma sebebi de dışarıda köpürtmesi ve bar basıncının düşük olması.