peraninnannesi doktorlar çok ezbere konuşuyor bazen. Her bebek farklı. Biri 15dk emer doyar, biri yarım saat. Ben oğlumu 40-50 dk emzirdiğimi hatırlıyorum. Mama anne sütünden daha yoğun ama ağır, daha fazla gaz yapıyor bir de kısa sürede bitiriyorlar ya. Memeyi uzun süre emerken mamayı 5 dk da içiyorlar. Koyduğunuzda uyanmasının nedeni gazdan olabilir, uyuyakalsa bile ben gazını çıkarıyordum. Yine söylediğim gibi kendinize yüklenmeyin dilinden anlamamanız çok çok normal. Deneye yanıla öğreniyoruz. Zaten kendiniz de söylemişsiniz çişli bez yeterince alıyorsanız tamamdır bu iş. Emme refleksi uzun süre devam eder, her emme aranma açlıktan değil, bebek başka bir şey bilmiyor ki, doyduğunu da bilmiyor. Siz saat olarak da kimseyi dinlemeyin ne zaman isterse emzirin, 3 saatte 1 falan diyorlar yok öyle bir şey. Benim de sütüm başlarda azdı 45 dk da bir emzirdiğimi bile biliyorum. Öyle öyle arttı sütüm. Bir süre çok kurallara bağlı kalmadan bebeğinizi dinleyin. İlk 2 ayı çok zor geçiren biri olarak söylüyorum bunları :) kimse benim yaşadığım psikolojiyi yaşamasın diye elimden geldiğince tecrübemi paylaşıyorum. Aç bu çocuk diye diye mamayı çok arttırmıştım ben mesela sonra lohusalık geçip de aklım başıma gelince kendime odaklandım bebeğimi anlamaya çalıştım her şey çok daha kolay oldu. Mama yine veriyorum ama çok azalttım. Her öğün verirken şimdi 1-2 kez veriyorum. O yüzden doktora ve kendinize güvenin. İçiniz rahat etsin isterseniz de her hafta sağlık ocağına götürün, bezsiz şekilde tarttırın. Artışa bakın. Normal aralıktaysa doğru yoldasınızdır. Aylık kontrolleri bekleyene kadar haftalık kilo takibi bu gibi durumlarda iyi oluyor.