Parmak emmek semptomdur sadece, sorunu bulup onu ortadan kaldırmak gerek. Yani parmak emme davranışını değil de ona sebebiyet veren problemi çözmelisiniz, yoksa parmak emmez tırnak yer, sakız çiğner, ağzına ne bulursa sokar, vs. Bnm büyük oğlum ben işe başladığım gün memeyi bırakıp parmak emmeye başladı. 3 yaşına kadar bırakır diye bekledim ancak bırakmayınca oyun terapisine başladı, çünkü ben temelinde ayrılık kaygısı olduğunu biliyordum. Yaklaşık 8 aylık bir süreçin ardından kaygı problemi çözüldü ve parmak emme davranışı söndü. Sizlere tavsiyem parmak emmesin diye uyarmak, kızmak, acı oje sürmek gibi davranışlardan uzak durmanız, yoksa çocuğunuz bu tavırları baskı olarak algılayabilir ve başka davranış problemlerine yol açarsınız. Bir uzmana danışın 🌸