oyku_eyupcan bol bol bebek kitabı okumanız gerekiyor. Sincap Kitap’ın çok güzel kitapları var. En az 10-20 kitabı olmalı. Her gün 2 saat kitap duymalı. Okunmalı. Hem resimlere bakar hem dinler, sözcük dağarcığı gelişir. Sizin mimikleriniz heyecanınız onu öğrenmeye teşvik eder. Kitap dinletmek değil, sizin okumanız önemlidir. Bebek kitabı olmasına dikkat edin. Basit sözcükler, az resimler ve kısa cümleler olmalı. Her gün yatmadan kitap okuruz. Gündüz de uyanınca kahvaltıdan sonra 1-2 okuruz. Öğlen de okuruz. Yani çocuk kendi kendine tablet ve tv ile konuşmaz. Gözünün içime bakarak heyecan ve istekle ona anlatmanız gerek. Ama sakın onun yanında çocuğum konuşmuyor demeyin. Bunu duyar anlar ve kabullenir. Daha çok konuşmaz veya çekinir. Alan açın, elinizden geleni yapın ve zamana bırakın. Sürekli kitak okuyun. Boş kaldıkça hep eline hareketli kalım kitapları veririm. Hem oyuncak gibi hem de resimlere bakar. Ben de gelir arada aa bak kuş, hani nerede sinek falan gibi eşlik ederim veya oturup okurum. Bu arada tablet günde 1 saat izletirim ama çocuğun hayatında sadece tablet varsa çok tehlikeli. Ama siz oynarsanız, hayatı, renkleri, oynamayı, duyguları anlatıp öğretirseniz ara sıra tablet vermek çok da öcü bişey değil. Fakat çocuğun temel ÖĞRENME KAYNAĞI TABLET İSE ÇOK tehlikeli bir durum olur.