Asyade
Asyade
Asyade hanımefendi, ben 20 aydır tek bir hata yapmadan yetiştirdim baktım bebeğime. Şöyle anlatayım; küçük bir çocuğun eline oyuncak araba vermenin, küçük parçalı oyuncaklar vermenin ( telerlekleri ve parçaları sebebiyle boğulma ihtimalinin maximum düzeyde olduğu için), çayın, kahvenin, hatta yüzde yüz meyve sularının bebeklere zararlı olabileceğini, bir yetişkinin ve bebeğin hangi derece sıcaklıkta nasıl giydirilip uyutulacağını, mesela çoğu insanın yaptığı gibi rüya öğünü yapılmaması gerektiğini, yapılıyorsa bile mutlaka bebeğin gazının çıkarılması gerektiğini biliyorum. Beslenme sonrası gaz çıkarmanın pek çok insanın yaptığı gibi yukarıdan aşağı değil aşağıdan yukarı vurulup sıvazlanarak yapılması gerektiğini, hatta pırt yapınca beslenme sonrası gazı çıktı sanan insanların aksine; mide gazının bebeği en rahatsız eden gaz olduğunu ve geğirdiği taktirde bağırsak gazı problemi de yaşamayacağını biliyorum. Bir çocuğa azılar dahil tüm dişleri çıksa bile elma armut, salatalık , havuç gibi gıdaların direkt eline verip yedirilmemesi gerektiğini, 4-5 yaşlara kadar her ama her türlü kuruyemişin küçük veya büyük parçalarla değil tamamen öğütülüp toz halinde verilmesi gerektiğini de biliyorum. Hangi sorunlarda doktoru aramam gerektiğini, hangi durumların normal olduğunu biliyorum. Bebeğimde olur da ne olduğunu bilmediğim bir durum gözlersem; annem dahil hiç bir akrabamın ya da komşu teyzelerin lafıyla eczaneden bir ilaç vs alınmaması gerektiğini ( allahın verdiği düşünme yetisi sayesinde aklımı kullanarak) biliyorum. Buraya sayfalarca yazabilirim. Ve bunların hiç birini hamileyken ve anne olduktan sonra öğrenmedim. Bizler ailemiz tarafından böyle yetiştik ve hayatın doğal akışı içinde kendimiz meraklı olup dolu bilgileri depoladık. Buna genel kültür deniyor. Tabii ki bu yolda bilmediğim şeyler çıkacak zamanla.
Hiç bir anne ve baba bunların hepsini bilmek zorunda değil. Ama temel şeyleri bilmek zorunda . Bilmiyorsa da aklını kullanıp düşünmek zorunda. Misal bir prizi öylece ortada bırakmamalı. Bırakıyorsa bir saniye bile gözünden ayırmamalı. Mesela prize çocuk kapağı yapıldığını bilmeyen anne belki cahildir bilmiyordur vs.. ama prizi
açık korumasız bırakmaması gerektiğini bilmeyen düşünmeyen anne baba olmasın. Bu ikisi farklı şeyler. İcabında o prizi korumalı prizle değiştirir, hatta gerekirse koli bandı çeker ama korur. Korumayan değil anne olmak; insan bile olamamış demektir zaten. Anneler babalar pek çok şeyi bilmeyebilir. Akışta öğrenir yaşayarak. Ama düşüncesizlikle, komşu teyzelerin aklıyla bebeğinin sağlığını tehlikeye atanlara da lafım aynıdır. Nokta.
@aslansmom0902 verdiğiniz bebek çayıymış. Ben de dahil herkes normal siyah çay sandığımız için öyle cevapladık baştan söylemediğiniz için. Madem bebek çayıymış ve doktorunuz onaylamış o sözümü geri alırım tabii ki. Doktor varken bana laf zaten düşmez. Üstteki yazıyı bana cevap veren farklı birine yazdım. İyi akşamlar. Umarım bebeğiniz her daim sağlıklı ve sizinle olur. Sevgiler