Merhaba hanımlar. Oğlum 27 aylık. Küçüklük döneminden beri ekran izledi. Erken dogum kaynakli gelisim sorunlari hep oldu bebeklikten beri 9 aylik oturdu 15 ay yürüdü. Tayin sebebiyle cok yalniz kaldik. 3 4 kez taşındık son 6 ayda da biraz arttı ekran izleme durumu. Bayram için gitmeden önce arkadaşım bak sadece seslenince size bakıyor bu çocuk dedi ama evde inanın hiç fark etmemiştim. Memlekete 9 ay sonra gittik ve çocuk bir anda adına tepki vermemeye başladı. Hatta parmakla gösterememeye başladı , birsey istediginde bizi oraya goturmeye basladi sadece anne babaya yapışık geziyordu evde ve sürekli ağlıyordu. Zaten uzun süredir bizden çok fazla komut almıyordu bazen alıyor bazen almıyordu. Bizde hemen çocuk doktoruna ve çocuk psikiyatristine götürdük ve otizm belirtileri olduğunu özel eğitime başlaması gerektiğini söylediler. Biz çarşamba özel eğitime başlayacağız ama durum şu şuan kendi parmağıyla gösteriyor, parmakla gosterilen yere bakiyor seslenince 3 kere seslensek 1 kere bakıyor bazı komutları alıyor bazılarını almiyor. Sosyal bir çocuk diğer çocuklarla oynamayı sever miş gibi oyunlar yapmaya başladı 2 gündür bebekleri salıncakta sallıyor arabaları merdivenden çıkarıp kaydiriyor. Anne baba su gel tak kalk vs 15 e yakın kelimesi var. Tatilin son günlerinde açıldı tekrardan. Göz teması biraz az denildi ama bizle göz teması sağlıyor, sosyal gülümsemesi var, tek başına durup oynama huyları yok hatta çocuklarla oynamayı sever. Tekrarlayan hareketleri yok. 10 15 gündür tamamen ekranı kestik. Doktor bir tanı koymadi belirti var dedi sadece özel eğitim merkezi de 2 3 seans görüp öyle bir tani koyarız dedi.. inanın çok çıkmazdayiz şuan kreşe vermeyin adapte olamaz dedi doktor ama Özel eğitim de haftada 3 seans alabilecek raporsuz aldıracagz bulunduğumuz yerden kaynaklı daha fazla alamıyor. Bir faydası olur mu ki haftada 3 kez 40 dk .. otizm olduğuna asla inanamiyorum. Çünkü oğlum çok sosyaldir yalnızlık sevmez takıntılı halleri yoktur. Biraz sinirlenince sakinleşmez ama sadece her komutu almama ve seslenince her seferinde bakmama otizm olabilir mi .. bilmiyorum yardımınıza ihtiyacım var