kirmizibasliklikiz_ anlattıklarınızda ben bir sorun göremedim açıkçası. Çocuk gelişim uzmanı herhangi bir süphe duysa sizi yönlendirirdi diye düşünüyorum. İletişimi kuvvetlendirmek için yaşıtlarıyla daha sık zaman geçireceği ortamlar seçebilirsiniz, belki bunun faydası olur. Bir kreş mesela, oradaki öğretmenlerin gözlemleri* de önemli. Onlar da bir sorun olduğunu düşünürlerse size bunu dile getirirler diye düşünüyorum.
Bez konusunda, olabilir. Daha zamanı vardır. Her çocuk illa belli bir yaşta bezi bırakmak zorunda değil. Bi de bu konuda ebeveyninde kendini hazır hissetmesi bence önemli.
Kıyafet konusunda 4,5 yaşındaki kızım bazen böyle yapabiliyor. Özellikle kendi seçimi olan veya içinde rahat hissettiği kıyafetleri çıkartmak istemiyor. Çıkartsa da yanında durmasını, tekrar giymek istediğinde oradan alacağını söylüyor. Veya bazen hiç giymek istemiyor.