sedauzer06 Kizlar bugun iki yaş kontrolune gittik ve doktor diyetisyene yolladı kilo alması için 3 persentil geride imisiz . Diyetisyen hemen memeden kesiyorsun kan tahliliniz çıkınca diyet listesi hazirlicaz dedi.Diyetisyen listesi ile kilo alan çocuklarınız var mı .iki gün yese 3. Gün yemiyor 🙁
Yorgunmom_ sedauzer06 merhaba benim bebeğim bu şekilde oldu canım ve biz başardık çok şükür:) Ayında normal kontrole gittik doktor bize çok kızdı 13. Ayındaki kilosu 9 du. 19. Ayında ise 9100 dü ve doktor dedi 6 ayda bu bebek sadece 100 gr almis boyu 1 cm uzamış değerleri çok düşük dedi bizi ilk önce gastroenteroloji bölümüne yönlendirdi mama yazsınlar diye o bölüme gittik ama oradaki doktor ilk diyetisyene gidiniz eğer yine gelişimi geride olursa bize geliniz dedi diyetisyene yönlendirdi. Diyetisyene gittik ve değerlere bakıp bize bi liste verdi ASLA YEMEZ bunları hocam dedim hemen anne sütünü kesiyorsun dedi sana güveniyor ve yemek istemiyor dedi 1 hafta içinde anne sütünü kestik o ara iyice iştahsızlık oldu sonra yemezse bile zayıflasa bile pes etme 1 ay gerekirse sen zorlanacaksin ama sonra kazanan sen olacaksın dedi ilk önce sadece kahvaltıya ağırlık verdim diğer öğünler yemiyordu ama mama veriyordum yavaş yavaş mamayıda azalttım çorba icirmeye başladım pes etmedim hergun yaptım yine herseyi sonra meyveler ana yemekler derken şimdi maşallahı var bugün kızımın 2 yaş aşısı vardı yani 5 ay sonra boyu 85 cm yani 8 cm uzamış ve kilosu 13 kilo yani 4 kilo almış şuan çok şükür iyiyiz
tugceo92 sedauzer06 neye gore böyle birseye gerek duydu ki doktor direk. Siz nasılsınız canım genetik olarak yani. Benim kizim da iki yaşındayken o kilolardaydi, ne doktorumuz ne hemşire hiç o tarz birşey dememişti ki bizim birazda genetikti ben asla kilo alamam hep 47 kıloyum kızım bana çekmiş mesela şuan 5 yaşında 16 kg yeni oldu gerisini sen düşün:)
karaniremm sedauzer06 memeden kestiğin an kilo alıcak eminim arkadaşımın bebeği şuan gece acıktım falan demeye başladı normalde asla demez ve düzenli yemek yiyo memeden kestiğinden beri bence direk kes
Misbebegim sedauzer06 bisey diycem boyu kac benim kızım 29 aylık ve 10 buçuk kilo bize doktor bisey demedi düşük mü kilo anlamadim bize hep boyu uzuyorsa sorun yapmayın dedi
sedauzer06 Yorgunmom_ çok teşekkür ederim inşallah bizde başarırız ise baslicam Perşembe günü bir ay daha emsin iki ayrılık birden yaşamasın dedim ama doktor bir hafta içinde bırakıyorsun dedi bugün iftarda arkadaşlarda yemeyen yemez birşeyi yok çocuğun dediler çok üzüldüm gerildim çok teşekkür ederim
ezgiiturkk Yorgunmom_ diyetisyen ne tarzda yedirtti canım maşallah güzel almış kilo. Benimde kızım yeni 2 yaşına girdi 1 ay oldu memeyi keseli ve adam akıllı yemek yemez hala 2 3 saatte bir acıktığını belirten bi hareketi var tam doyurmuyor öğünlerde 🤦🏽♀️ şükür kan değerleri iyi kiloda 11 kg persentilde 50lerdeymiş. Benim asıl sorum şu kızım sürekli aç modunda az ama sık yiyor nasıl beslenmeli. Sürekli mutfaktayım hayatım orda geçiyor . Yese gam yemeyecem ama hergün çeşit çeşit yemek yapıyorum tükendim 🤦🏽♀️
livanurvealpinannesi61 Yorgunmom_ yalnız 1 yaştan sonra kilo almaması az kilo alması normaldir. Benim oğlum 5 ay aynı kilo da kaldı birçok çocuk doktoruna sordum normal dedi.6 ayda 100 gr alması da normal hiç kilo almaması da normal. Bize doktorlar sorun yok dedi. Yenidoğan bebek gibi her ay kilo alması beklenmez zaten.
Yorgunmom_ sedauzer06 canım bak öncelikle sen kendini üzme ve her denilene bakma 2. Senin çocuğun 26 aylık 2 yaşını geçmiş maşallah emzirmissin 2 sene üzerine düşeni yapmışsın inan ki ayrılmak senin içinde zor olacak ama bu onun sağlığı için zaten hem işe başladığında emzirmeyi bıraksan asıl bu defa onun için daha zor olacak sen yarından itibaren başla ve yok gece vereyim gündüz zaten işteyim vermeyeyim diye düşünme direk kes yoksa asla bitmez o döngü 1 hafta zaten oda sende zorlayacaksıniz ama sakın pes etme ve göğüslerin şişerse sıcak suya gir sağım yap elinle rahatlat kendini ben 3 gün çektim ama sonunda bitti şükür sonradanda benim kızım yemeğe başladı İnan benim kızımı görseydin bana çok üzülürdün annem dahi sürekli bana bakmadığımi eşim dahi belirtirdi alttan laf sokardı ben çok yıprandım ama bak şimdi maşallahı var
Yorgunmom_ ezgiiturkk ilk zamanlar yemezdi sonradan aybi sizin kızınız gibi az ama sık yemeye başladı ama şuan çok şükür iyiyiz. Her sabah mutlaka 1 yumurta yedireceksin dedi haşlama yada tereyağda veye zeytinyağda pişecek eğer yemezse pes etme ama hala yemiyorsa pankek yap yani yumurta içinde olan birseyler yap dedi Ben sabahları mesela 1 yumurta hasliyorum yada menemen yapıyorum yada pisiriyorum yumurtayı bazen peynirli bazen kıymalı azen küp küp patatesli yumurta pisiriyorum yanına peynir koyuyorum sürekli değişik peynir alıyorum ama genelde köy peyniri alıyorum ben bi kadından( bu arada verdiğim yumurtada köy tavuğu yumurtası onun yumurtasını ayrı alıyorum önceden bu kadar dikkat etmezdim ama ben çok yıprandım onun o yemek yemeyisinden şimdi bunlara dikkat ediyorum yeterli yesin diye ) sonra yanına en az 3 tane siyah zeytin çünkü zeytin iştah acarmis listede tayin pekmezi var ama benim kızım asla yemiyor canım
Yorgunmom_ Sabah 8 de uyanır ben 9 9:30 gibi veririm kahvaltıyı Sonra ara öğün veriyorum mesela meyve 12 ye doğru listeye göre uyuma saati vermesem olur ama ben uyurken mama veriyorum saat 1 buçuk gibi
Yorgunmom_ 1 buçukta mama içtikten sonra 2 2:30 gibi uyuyor maç 1 saat uyur uyanınca yine biraz bekliyorum kendine gelsin diye sonra 1 kase çorba ve 1 kase yoğurt veriyorum zaten saat 4 olmuş oluyor sonra akşam 7 buçukta bizimle birlikte yemek yiyor işte mesela listede yazıyor 2 kaşık pilav 3 köfte yoğurt Balık salata Bende öğün bize ne yaptıysam artık o yemeklerden veriyorum Sonra listede yazmışlar sütlü bir tatlı sütlaç muhallebi yada anne keki yanına 1 bardak süt diye ama bunları denedim yemedi gündüz tatlı yiyor ama akşam asla yemiyor onun yerine bende ya süt veriyorum yada mama Bu arada sabahları asla süt vermeyin iştahsızlık yapıyormuş
karaniremm Yorgunmom_ verdiğimiz inek sütünün çocuklara bi yararı olduğunu düşünmüyorum mama daha iyi bi takviye protein tozu gibi düşünün ama inek sütü yani şu zamanda hiç bi işe yaramıyo malesef ben bile içince rahatsız oluyorum
sedauzer06 tugceo92 10 kiloyu görünce düşük dedi hocam 2 kilo doğdu dedik şimdiye kadar toplaması gerekirdi dedi ( sağlık ocağında da zayıf diyorlardı ama iki kilo doğdu deyince tmm o zaman diyordu hemsiremiz)
tugceo92 sedauzer06 Allah Allah cok ilginc geldi bana ya. Yine de en iyisini doktorunuz bilir tabii birşey diyemem de
sedauzer06 tugceo92 şimdi kan sonuçlarına baktık kansızlık ve TSH yüksekliği var bu da zayıflık yaparmış sizin persentil değeriniz ne cikiyor
Belizdeniz Merhaba 20 aylığız , iştahsızlıktan artık kafayı yeme noktasına geldim doktora götürdüm raporlu mama yazıldı fakat oğlum uykuda bile içmiyor ne yapacağım tam 10 kg hiç bir şey yemek istemiyor zaten süt ürünü hayatta yemez
tugceo92 sedauzer06 biz epeydir doktora gitmedigimiz icin bilmiyorum canım artık rutin kontroller olmuyor. Mesela geçen hemşire boy kilosunu sordu aradım söyledim. Hiç herhangi olumsuz birşey demedi bize. Orda takip ediliyor ya düzenli boyu kilosu