Gizemalix1 göpsün yumuşadığı için mi sağdın ve kontrol edip bakıyım diye mi düşündü?! Devamlı sağıyor muydun?! Emzik biberon kullanıyormusun?! Önceden mama veriyor muydun?! (Veriyorsan )Ne kadar veriyordun mesela kaç kez?!
Bu sorular çok önemli ama cevap gelene kada bildiklerimi yazayım. Göğsün yumuşaması sütün bittiği anlamına gelmez, memeler terbiye olur 3 -3,5 aylıkken falan yani yağlı süt ile sulu süt karışır birde bebeğin önceden sulu süte daha çok ihtiyacı vardı bağırsaklar alışacak, sindirmesi kolay olacak. Sulu süt memede şişlik sertlik yapar . Bebeğin beslenme tercihi artık daha doygunluk istediği için artık daha yağlı süt üretilir. Buda yumuşak sünmüş bir hal aldırır Memeye. Sen sırfmemeler sündü boş gibi diye endişe edip dur bir sağıyım acaba kaç ccvar diye devamlı sağmadığın memeyi sağdıysan meme buna alışık olmadığı için ilk sağımda süt çıkmayabilir düzenli sağımla süt çıkar günde 8 10 keresağıp alıştırmak gerekir ki süt çıksın. Çünkü emme dalga dalga iken sağım itme çekme şeklinde süt çıkarır. Meme itme çekmeyi bir günbile sağmasan unuturve süt çıkmayabilir. İnan bana yanlış müdahale etmesek sütümüz bitmez ! Gerçekten doğada sütü yetmeyen kedi köpek eşek hiç görüdünmü ?! 😳👍🏻 ama biz dengeyi bozuyoruz sen mama veriyorsan bebeğine mama verdiğin miktarda sütün azalıyor çünkü sütü beyin yapıyor süt tüketildikçe süte ihtiyaç var sinyalini alıyor ve hemen üretmeye başlıyor mesela genelde tartı kontrolü yapılıyor ve deniyorki kilo almamış sütün yok yada yetmemiş mamaya başla! Halbuki öyle değil bebeğin emmemiş, meme uyarılmamış, süt üretilmemiş emse uyarılıp hemen süt üretimi başyacak. Kendine güven senin bedeninde bir canlı var oldu bu canlıya yetecek sütüde üretecek bedenin! ☺️Emzik ve biberon kullanıyorsan hemen hemen bırak. Mama veriyorsan önce emzir ama uyumasın memede uyandır aktif emzir. Sonra verdiğin miktardan 5 cc 5 cc azaltarak ver 5 cc aç bırakmaz! Her öğün 5 cc az ver. Mesela bilmiyorum örnek veriyorum değerleri 50 cc mama veriyorsan her verdiğinde 45 verbugün, yarın 40 ver ama gep önce emzir aktif emzir. Bir sonraki gün 5 daha azalt. Sen mamayı axalttıkça memede süt artacak ve bebeğine yetecek! Biberonla verme alıştırma bardağı ile ver. Çünkü bebek dalga dalga emmeyi unutur hem o kolayına gelir sabit akışlı çünkü biberonlar. Aklına takılan biriey olursa sor lütfen bu konuda gerçekten bilgin çok. Hı bu arada sütü arttırdığın günlerde doyuyor mu endişesine kapılırsan çişli bezlere bak olur mu. Giriş olmayan yerden olmaz. ☺️ Allah kolaylıkversin vazgeçme! Kendine inan.