Menessasmom ama şüpheye düştüysekte abdest almamız gerekmez mi?
Aslında değil. Fıkıh kaidelerinden biri “Şek ile yakin zail olmaz”. Yani kesin olarak bilinen bir şey sadece şüphe ile ortadan kalmaz anlamına gelir. İmamhatipte bunun dersini aynı bu abdest meselesi üzerinden örneklendirerek görmüştük. Yani abdest almanız kesin bilgi, abdesti kaçıracak durum ise kesin değil şüpheli ise bu durumda hala abdestlisiniz demektir. Şeytan zaten en çok bu şüphe duygusu ile insana vesvese veriyor. Dediğim gibi sürekli şüpheye düşülen bir durumsa vesvesedir. Ancak arada sırada olan bir şeyse ve emin değilseniz abdest almak en güzeli olur. Zaten şüphe duymaksızın kesin olarak abdestin kaçtığına kanaat getirdiyseniz gazın sesine kokusuna bakılmaz önemli olan sizin hissiyatınızdır.